قاتل دزفولی مدیون حضرت معصومه (س) شد + جزییات

به گزارش رکنا،رئیس دادگستری شهرستان دزفول گفت: نزاع خانوادگی چهار ساله که منجر به قتل در دزفول شده بود با تلاش شورای حل اختلاف به سازش ختم شد.

محمدیار ممبینی افزود: همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) نشستی برای حل اختلافات خانوادگی چهار ساله، ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیای دم درخصوص یک پرونده قتل در شهرستان دزفول برگزار شد.

وی افزود: اولیای دم بدون دریافت دیه و هیچ گونه شرایط خاصی با هدف توسعه صلح و سازش با کمک‌های مردمی صلح یار و ستادهای صبر و همچنین ظرفیت‌های انجمن های مردم نهاد با پیگیری مسوولان قضایی و شوراهای حل اختلاف شهرستان دزفول و همچنین درخواست کمک و یاری رسانی از طرف خانواده قاتل با مداخله شورا رضایت خود را اعلام کردند.

قتل یک نوجوان دزفولی

ممبینی بیان کرد: این قتل چهار سال پیش در یکی از محله‌های شهرستان دزفول اتفاق افتاده بود که پس از فوت یک نوجوان تلاش‌های چندین ماهه و شبانه روزی و کسب رضایت اولیه از خانواده مقتول مقدمات صلح آن مهیا شد.

وی افزود: خانواده مقتول بدون حتی یک ریال دیه و جمع کردن مردم برای سازش این اقدام خداپسندانه را انجام داده و تشریفات اضافی را به علت رعایت پروتوکل‌های بهداشتی کردند.

رییس دادگستری دزفول گفت: کارگروه ویژه قتل درخصوص این پرونده تشکیل و پس از انجام اقدامات اولیه پرونده به شعبه ویژه قتل ارجاع داده شد که با محوریت و وساطت مردمی، محلی و عشایری به شعبه ۱۲ صلحی شهری ارجاع داده شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های موثر همکاران شعبه ۱۲ ویژه قتل شهرستان دزفول افزود: این همکاران از تمام ظرفیت‌های ستاد صبر شهرستان دزفول و شعب عشایری موجود از قبیل سادات، روحانیت، بزرگان و معتمدان شورایی و مردمی شهر در جهت ایجاد صلح و دوستی استفاده کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 696469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟