بازداشت مرد شیاد در استان مرکزی / پیرمرد و پیرزنان به آرامش رسیدند + جزئیات

فردی به بهانه کمک به افراد مسن بیسواد از آنها کلاهبرداری می کرد دستگیر شد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از دستگیری فردی که به بهانه کمک به افراد مسن بیسواد و کم سواد در برداشت و انتقال وجه از آنان کلاهبرداری می‌کرد، در عملیات کارآگاهان پلیس در اراک خبر داد.

سرهنگ کارآگاه " کامیار چهری" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن مبنی بر سوء استفاده از کارت‌های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از این کارت ها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس از مالباخته گان مشخص شد مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه‌های عابر بانک و شناسایی افراد مسن بیسواد و یا کم سواد را شناسایی کرده و به بهانه کمک به این افراد در برداشت و یا انتقال وجه در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب این افراد می‌کند.

سرقت کارت بانکی در فروشگاه ها

سرهنگ چهری ادامه داد: در برخی موارد نیز این افراد به بهانه معرفی صاحب کارت به تعاونی‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده کالا‌های با قیمت ارزان و نرخ دولتی، با سرگرم کردن مخاطب خود، در فرصتی مناسب اقدام به ربودن کارت بانکی آن‌ها و برداشت از حساب بانکی شان داشته است.

او اضافه کرد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده و در اقداماتی تخصصی، فردی که دارای ۲۰ مورد سوابق کیفری متعدد است، شناسایی و در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به اعتراف متهم به ۷ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از افراد مسن خاطر نشان کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟