سفارت ایران حساب کاربری 维尼的国外旅行 جوان چینی را بست / او فیلم نامتعارف 50 دختر ایرانی را انتشار داده بود + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 38.97M | مدت زمان ویدیو: 00:07:51

به گزارش رکنا، سفارت ایران در چین اعلام کرد: هر چند که کاربر چینی عذرخواهى کرد ولی با پیگیرى سفارت ایران در پکن شبکه اجتماعى Toutiao بلافاصله تمام ویدیوها درباره ادعاهای ارتباطات نامتعارف او در ایران را از این شبکه حذف و حساب کاربری او با نام维尼的国外旅行 که بیش از ٨٠ کا فالوور داشت را مسدود کرد.

ماجرای فیلم های جوان چینی با دختران ایرانی چه بود؟

جوان چینی ساکن ایران است.او در مدت سکونت خود در ایران با عده ای دختران نوجوان ایرانی رابطه برقرار کرده و فیلم هایی از گفتگو با آنها یا معاشرت هایشان تهیه کرده بود.

پسر چینی

فیلم ها یکی پس از دیگری در شبکه اجتماعی یوتیوب بارگزاری شده اند . حدود 50 فیلم از دختران  نوجوان ایرانی در صفحه یوتیوب این جوان  چینی منتشر شده بود که او در مورد رابطه اش با آنها توضیح داده بود.

پسر جوان چینی در مورد روابط خود با آنها،دعوت شدن به شام و نظراتی که دختران ایرانی راجع به شخصیت او داده بودند صحبت می کرد.مثلا در جایی می گفت که من از نظر دختران ایرانی انسان خسیسی هستم!

اعتراض دختران نوجوان ایرانی به انتشار کلیپ های خصوصی

دختران با مشاهده فیلم های خود در یوتیوب با کامنت هایی به زبان انگلیسی یا فارسی از این جوان درخواست کردند که کلیپ ها را از صفحه شخصی خود در یوتیوب بردارد و حتی عده ای اعتراض کرده وگفته بودند که قرار نبود این کلیپ ها منتشر شود.

دیگر کاربران هم واکنش های تندی از خود نشان داده و این جوان چینی را فردی سواستفاده گر خواننده بودند.در همین حال که این موج منفی در فضای مجازی راه افتاد،پیگیری این ماجرا در جریان کار پلیس پاوا قرار گرفت چرا که متهم پرونده از اتباع خارجی است.

انتشار کلیپ عذرخواهی از سوی جوان چینی

جوان چینی در اظهارات خود ادعا کرده بود که مثل خیلی از گردشگران جهان، از سبک زندگی افراد مختلف جهان فیلم تهیه می کرد.

با برخاستن موج اعتراضات دختران و آغاز تحقیقات پلیسی ، او اقدام به حذف کلیپ ها از حساب خود کرد. فیلم ها حاوی صحنه های مستهجن نیست زیرا مطابق قوانین یوتیوب اگر کلیپ های تهیه شده، حاوی تصاویر مستهجن بود پیش از ورود پلیس ایران به پرونده خود یوتیوب صفحه این جوان را حذف می کرد.

این جوان در اولین اظهارات خود به پلیس پاوا ایران مدعی شده است که  انگیزه اش نشان دادن سبک زندگی ایرانیان بوده است و تولید چنین محتوایی در فضای یوتیوب در همه جای جهان امری طبیعی بوده است.

انگیزه جوان چینی از انتشار عکس های خصوصی  دختران نوجوان ایرانی چه بود؟

در حالی که در واکنش های اولیه گفته شده بود که دختران کم سن حتی زیر شانزده ساله ایرانی مورد سواستفاده یک فرد چینی قرار گرفته اند اما او گفته بود در برخی کلیپ ها حتی خانواده های این دختران جوان هنگام معاشرت آنها با جوان چینی حضور داشتند.

هر چند انتشار تصاویر خصوصی مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران جرم است اما این فرد ادعا کرده بود که قصد توهین به هیچ کسی را نداشته و در آخرین کلیپ منتشر شده،از همه ایرانیان عذرخواهی کرده است.

رسیدگی به این پرونده هم چنان در دستور کار پلیس پاوا قرار دارد تا به ابعاد دیگر از انگیزه های احتمالی این فرد رسیدگی شود.

شنیده ها حاکی از این است که این پسر چینی از امروز ( جمعه 7 خردادماه 1400) تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفته است.

کدخبر: 691702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟