پاره شدن طناب دار از گردن قاتل در انتظار چوبه دار /  در چهارمحال و بختیاری رخ داد

قاتل با بخشش خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت این قاتل اعدامی 4 سال کابوس اعدام می دید که زندگی اش تغییر کرد.

شخصی که طی یک نزاع دسته جمعی یک نفر از اهالی روستای خراجی را به قتل رسانده بود پس از ۴ سال با گذشت خانواده مقتول از حق قانونی خود توانست از چوبه دار رهایی یابد.

به گزارش رکنا، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در آیین صلح و سازش پرونده قتل در روستای خراجی، بخشش گناه و نقصان افراد توسط یکدیگر را موجب ثبات آرامش و سلامت روانی جامعه دانست.

بخشش یک اعدامی در زندان چهارمحال

او با بیان این مطلب که شرع و قانون در باب کشته شدن مظلومانه و بی جهت یک فرد، خانواده وی را برای قصاص یا بخشش قاتل مخیر داشته است خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در اسلام توصیه‌های بسیاری برای گذشت شده است، اما دستگاه قضایی بر اساس رسالت ذاتی خود مجرم را دستگیر و طبق احکام و قوانین اسلامی محاکمه و مجازات می‌کند.

بهرامی افزود: علیرغم این موضوع به جهت زنده نگه داشتن رسوم فتوت و جوانمردی نهاد شورا‌های حل اختلاف با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب شهروندان به گذشت گام بر می‌دارد و این امر سبب می‌شود تا قلوب مردم بیش از پیش به هم نزدیک شده و دوستی مودت در جامعه رواج یابد.

در آیین صلح و سازش که در حسینیه روستای خراجی برگزار شد شخصی که طی یک نزاع دسته جمعی در سال ۱۳۹۶ یک نفر از اهالی روستای خراجی به قتل رسانده بود پس از ۴ سال با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف و گذشت خانواده مقتول از حق قانونی خود توانست از چوبه دار رهایی یابد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688567 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟