این سلبریتی از عکس های خصوصی زنان تهرانی پولدار شد / پشت پرده فاش شد

اغفال هموطنان با جعل هویت یک چهره هنری یا همان سلبریتی سبب شد تا پلیس فتای تهران این سلبریتی قلابی را بازداشت کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با جعل هویت یک چهره هنری اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص این خبر اظهار داشت: یکی از افراد مطرح در زمینه هنر در کشور به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت که یک حساب کاربری جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

کلاهبرداری با جعل هویت یک چهره هنری در تهران

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 80 هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه هنری شاکی و با جعل هویت او با ترفند کمک به کودکان بی سرپرست از کاربران کلاهبرداری می کند

وی افزود:کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی مورد شناسایی قرار دادند و با به دست آمدن اطلاعات هویتی و پس از تشریفات قضایی، وی در یکی از مناطق شمال غرب تهران بزرگ دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت حساب کاربری جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بیش از 6 مورد کلاهبرداری از زنان تهران اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و افزایش دنبال کننده در فضای‌ مجازی عنوان داشت.

بازداشت سلبریتی دروغین در تهران

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود می کنند؛ لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟