فرمانده انتظامی "سلسله" واقع در استان لرستان از "رفع تصرف" می‌گوید و مردم از قطع امکان امرار معاش خود. خبرهایی درباره تیراندازی ماموران انتظامی به اهالی یکی از روستاهای " کهمان " نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

عسکر عیسایی فرمانده انتظامی سلسله روز پنجشنبه نهم اردیبهشت (۲۹ آوریل) از دستگیری ۱۳ نفر در ارتباط با درگیری‌های کهمان خبر داده است.

درگیری‌ها روز گذشته ‌(چهارشنبه هشتم اردیبهشت) بین مردم این منطقه و ماموران انتظامی روی داده است. فرمانده انتظامی سلسله درباره حوادث کهمان گفته است:

«در پی وقوع یک فقره درگیری در یکی از روستاهای منطقه کهمان و جلوگیری اهالی این روستا از اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی منطقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.»

عیسایی افزوده است که دستگیری شمار دیگری از مردم این روستا در "دستور کار پلیس" قرار دارد و این افراد شناسایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی سلسله همچنین گفته است که عده‌ای از دستگیرشدگان کسانی بوده‌اند که تصاویر این درگیری‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

علت درگیری چیست؟

مسئولان جمهوری اسلامی از "آزادسازی اراضی ملی " سخن می‌گویند. مدعی شده‌اند که بخشی از مناطق گردشگری استان لرستان توسط عده‌ای تصرف شده و اکنون باید این مناطق از تصرف غیرقانونی خارج شود.

این در حالی است که بر اساس اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، موضوع بر سر قطع درختان گردو اهالی این منطقه است.

خبرگزاری هرانا وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار یک پست توییتری علت ناخشنودی و اعتراض مردم این منطقه را چنین بیان کرده است:

«گفته می‌شود که بسیاری از درختان گردو این روستا به بهانه اینکه در بستر رودخانه و جاده هستند قطع شده‌اند و شماری از مردم روستای مذکور که از راه این درختان گردو امرار معاش می‌کردند به این اقدام اعتراض کرده‌اند که درگیری نیروهای نظامی با آن‌ها را در پی داشته است.»

گزارش‌های مربوط به تصرف این اراضی در شرایطی از سوی رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود که اخباری در ارتباط با دست‌داشتن برخی از "مدیران بانفوذ" در تصرف این مناطق نیز بازتاب یافته است.

به عنوان نمونه، یونس آزادپور، دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفته است: «بررسی جزییات پرونده‌های زمین‌خواری و کوه‌خواری در منطقه گردشگری کهمان نشان می‌دهد برخی افراد با نفوذ در این تصرفات نقش دارند.»

آزاد پور به مدیری اشاره می‌کند که «متولی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی» است و سه قطعه زمین در این منطقه را به گونه‌ای "غیرمجاز" متصرف شده است. دادستان عمومی و انقلاب سلسله از افشای نام این فرد اجتناب ورزیده است.

درگیری مسلحانه

خبرگزاری هرانا در یک پست توییتری فیلمی را در ارتباط با درگیری‌های بین مردم و نیروهای انتظامی در کهمان منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است:

«به تازگی ویدیوها و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن‌ها نیروی انتظامی با مردم عادی در روستای کهمان شهرستان الشتر واقع در استان لرستان درگیر شده است. در برخی از این ویدیوها صدای تیراندازی شنیده می‌شود و گفته شده است چند تن از ساکنین این روستا نیز زخمی شده‌اند.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟