بازداشت شرور مشهدی که برای بسیجی ها جنجالی شد

 رئیس پلیس مشهد در واکنش به ماجرای انتشار فیلم تیرخوردن یک آپاچی‌سوار توسط نیروهای بسیجی در صفحه اینستاگرامی منتسب به معاندان و برخی رسانه‌های خارجی، گفت: این افراد زورگیر بوده و توسط شاکی پرونده هم مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش رکنا، چند روز پیش کلیپی در صفحه اینستاگرامی یکی از شبکه‌های معاند قرار گرفت.

آنچه در آن فیلم به نمایش درآمد این بود که چند نفر از نیروهای گشتی بسیج در کنار فردی که از ناحیه پا تیرخورده، حضور داشتند. در کنار این فرد یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرمزرنگ افتاده و آنچه مشخص می‌نمود این فرد جوان راکب موتورسیکلت بود. در ادامه شخصی که از ساختمان مجاور و مکانی معلوم در حال تصویربرداری از واقعه بوده بدون آنکه بداند اصل ماجرا چیست و از نزدیک موضوع را بررسی کند، برای خوش‌خدمتی به رسانه‌های بیگانه در حین ضبط کردن این تصاویر با لحنی حق‌طلبانه و طعنه‌آمیز و به تصور اینکه این شهروند عادی توسط عوامل بسیجی مورد ضرب وشتم و تیراندازی قرار گرفته است، می‌گوید: «انگار دزد گرفته‌اند» و در ادامه کلماتی را به کار می‌برد که نشان می‌دهد کوچک‌ترین اطلاعی از چگونگی رخداد ماجرا ندارد و فقط به مهره‌ای برای اجرای علمیات روانی شبکه‌های معاند در فضای‌مجازی تبدیل شده است.

واقعیت ماجرا چه بود؟

در حالی که این فیلم در فضای مجازی دست به دست می‌شد، برای بررسی بیشتر ماجرا به سراغ رئیس پلیس مشهدمقدس رفتیم. سرهنگ عباس صارمی‌ساداتی در تشریح ماجرا  گفت: ماجرای تیراندازی که در صفحه اینستاگرامی وابسته به معاندین منتشر شد به تاریخ ۲۸ فروردین ماه سال جاری برمی‌گردد.

این مقام انتظامی ادامه داد: براساس بررسی‌هایی که ما در این زمینه انجام دادیم واقعه ساعت حدود ۱۹ تا ۱۹:۳۰ همان روز رخ داده است.

رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: همه‌چیز به وقوع یک فقره سرقت به عنف در بولوار شاهد منطقه قاسم‌آباد برمی‌گردد که در پی آن یک جوان ۱۷ساله‌ در این منطقه از سوی سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرمز رنگ مورد سرقت قرار گرفته و با تهدید سرنشینان این موتورسیکت حدود ۳۰۰ هزارتومان وجه نقدش به یغما می‌رود.

صارمی‌ساداتی بیان کرد: در ادامه عاملان این اقدام که آن‌ها هم زیر ۲۰ سال سن داشتند، از محل متواری می‌شوند. ماجرای سرقت به پلیس و از سوی دیگر توسط شاکی به نیروهای گشتی بسیج اعلام شده و مشخصات یکی از آن‌ها که شلوار پلنگی بر تن داشت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. در مقابل شاکی مدعی می‌شود که عاملان این سرقت خشن با تهدید چاقو اقدام مجرمانه خود را رقم زده‌اند.

اعزام زورگیر مجروح به بیمارستان مشهد

فرمانده انتظامی مشهد افزود: لحظاتی پس از اعلام، نیروهای بسیجی یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرمزرنگ را در منطقه مشاهده می‌کنند که مشخصات سرنشینان آن با سارقان به‌عنف همخوانی داشت و برای متوقف کردن این موتورسیکلت وارد عمل می‌شوند و دستور ایست صادر می‌کنند.

تعقیب و گریز متهمان به سرقت تا میدان محمدیه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن موضوع شلیک گلوله به پلیس اعلام می‌شود و یک تیم از نیروهای گشتی به محل مراجعه و مشاهده می‌شود یکی از راکبان موتورسیکلت از ناحیه مچ پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. در ادامه به سرعت و با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط عوامل انتظامی متهم مجروح به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار می‌گیرد و لحظاتی بعد دیگر متهم پرونده که او هم سرنشین موتورسیکلت بوده دستگیر شده و به کلانتری منتقل می‌شود.

صارمی‌ساداتی اظهار کرد: پس از انتقال یکی از متهمان پرونده سرقت به عنف به مقر انتظامی، شاکی در محل حضور پیدا کرده و در مواجهه حضوری که صورت گرفت بیان کرد فرد دستگیر شده یکی از عاملان سرقت ۳۰۰هزارتومانی است.

همچنین نیروهای بسیج ضمن تحویل یک عدد شوکر و چاقو به پلیس، عنوان کردند این لوازم را متهمان به سرقت حین فرار به اطراف پرت کرده بودند.

وی ادامه داد: اینکه در کلیپ منتشرشده به گونه‌ای وانمود می‌شود که این افراد بی‌گناه بوده‌اند واقعیت ندارد و آن‌ها اقدام به زورگیری کرده و شاکی پرونده هم موفق به شناسایی این افراد شده و ادوات جرم هم از ناحیه آن‌ها کشف شده است. در حال حاضر تحقیقات ویژه پلیسی برای کشف دیگر جرایم احتمالی متهمان همچنان در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس مشهد در پایان بیان کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند رسانه‌های معاند به هیچ‌وجه اقدام به انتشار واقعیت‌ها نخواهند کرد و با ایجاد شبهه در ذهن مخاطبان قصد دارند به نیت پلید خود دست پیدا کنند که با هوشیاری مردم عزیز در این مسیر ناکام خواهند ماند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

قدس آنلاین

 

کدخبر: 679937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟