علت مرگ مرد ایرانی در مرز ترکمنستان راز ماند! + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اواخر فروردین ماه سال 95 به دنبال شکایت زن جوانی آغاز شد. وی که به پلیس آگاهی خراسان شمالی رفته‌بود از مرگ مرموز همسرش به نام سعید خبر داد .

وی گفت: من به همراه همسر و دو فرزندم در شیروان زندگی می کنیم .بیست و چهارم فروردین ماه همسرم اسلحه دولول شکاری اش را برداشت و برای تفریح به بیابان رفت. اما دیگر بازنگشت. من و خانواده همسرم همه جا را دنبال او گشتیم تا اینکه فهمیدیم همسرم درحالی که گلوله خورده بود به بیمارستانی در کشور ترکمنستان منتقل شده و جان سپرده است.

پیدا شدن جسد سعید در ترکمنستان

این زن ادامه داد :وقتی پیگیر ماجرا شدیم متوجه شدیم سعید به 30 کیلومتری مرز ترکمنستان وارد شده و در آنجا با شلیک گلوله از پا درآمده است .همسرم هیچ سابقه کیفری نداشت و برای تفریح به انجا رفته بود که کشته شد.من حالا از طرف دختر و پسرم تقاضا داریم تا به پرونده مان رسیدگی شود.

با این شکایت پلیس پیگیر پرونده شد و به استعلام ماجرا از کشور ترکمنستان پرداخت. آنها اعلام کردند سعید وارد مرز ترکمنستان شده و در حالی که اسلحه شکاری داشت به رغم تذکر مأموران مرزی وارد کشور ترکمنستان شد و سپس به یکی از ماموران شلیک و او را زخمی کرده است .او سپس با اسلحه به خودش شلیک کرد که به بیمارستان منتقل شده و آنجا جان سپرد.

پشت پرده مرگ سعید در بیابان

با این اظهار نظر خانواده سعید خواستار رسیدگی به پرونده شدند و این در حالی بود که پلیس ترکمنستان اعلام کرده بود سعید با اسلحه به دهانش شلیک و خودکشی کرده است.

وقتی پیگیری اولیای دم به نتیجه نرسید آنها درخواست کردند تا دیه سعید از صندوق بیت المال به آن ها پرداخت شود. به این ترتیب پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و تحت رسیدگی قرار گرفت .

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات اولیای دم ، درخواست آنها را رد کردند .اما فرزندان سعید به این حکم اعتراض کرده و درخواست فرجام‌خواهی را مطرح کردند .

به این ترتیب پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند لازم است درخواست اولیای‌دم بار دیگر در دادگاه بررسی شود تا آنها متضرر نشوند .با این اظهارنظر پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض ارسال شد .

اولیی دم این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند .

دختر و پسر قربانی گفتند :پدرمان برای تفریح به مرز ترکمنستان رفته بود اما بی گناه کشته شد. ماموران مرزی ترکمنستان می‌گوینداو به یکی از ماموران شلیک کرده و سپس اسلحه را داخل دهانش گذاشته و خودکشی کرده است .اما این دروغ است . پنج سال از مرگ پدر مان گذاشته و هنوز راز مرگ او فاش نشده است. حالا که پیگیری های ما بی نتیجه مانده درخواست داریم تا دیه از صندوق بیت المال به ما پرداخت شود.پدر و مادر سعید نیز همین درخواست را مطرح کردند و گفتند پسرمان بی گناه کشته شده و ما حالا از شیروان به تهران آمده ایم تا به حقوقمان برسیم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675588 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟