اورژانس کشور از شروع طرح نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند 99 تا روز طبیعت امسال ۲۰۳۵ حادثه ویژه در سیستم خود ثبت کرد که از این تعداد ۲۲۰ حادثه مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن بوده است.

به گزارش رکنا، طبق اعلام سازمان اورژانس کشور، از ۲۵ اسفند ۹۹ تا روز 13 فروردین 1400 متأسفانه تعداد ۲۸ نفر در اثر مسمومیت جان باختند و ۳۸۴ نفر نیز راهی مراکز درمانی شده و ۱۳۲ نفر نیز در محل درمان شدند که در مجموع 544 نفر در این مدت دچار مسمومیت با گاز شدند.

بیشترین تعداد مأموریت مربوط به مسمومیت گزارش شده برای استان‌های تهران با ۴۲ مورد، آذربایجان شرقی با ۳۶ مورد، البرز با ۲۱ و مازندران با ۱۷ مورد مأموریت مربوط به مسمومیت است‌.

544 مسمومیت با گاز کربن در تعطیلات نوروزی

به لحاظ تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن استان ایلام با ۶ فوتی، تبریز با ۵ فوتی، البرز با ۴ و تهران با ۳ فوتی در صدر قرار دارند. همچنین تبریز با ۹۳، تهران با ۶۲ و مازندران با ۵۵ فرد مسموم در صدر مسمومان نجات یافته هستند.

بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، براساس برآوردهای صورت گرفته بیشترین فوتی در روزهای تعطیل ثبت شده است که این به معنی آن است که خواب طولانی‌تر مساوی با غفلت است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟