به گزارش رکنا ، ۳۱ شهریور پرونده‌ای از کلانتری 190 مجیدیه با موضوع سرقت یک دستگاه خودروی مزدا 323 به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع داده شد و شاکی در اظهاراتش توضیح داد خودروی او از مقابل درِ منزل سرقت شده است. با اقدام به‌موقع کارآگاهان و ثبت پلاک خودرو در سامانه‌های پلیسی، خودرو دو روز بعد به صورت رها‌شده کشف شد و کارآگاهان متوجه شدند بخشی از اموال داخل خودرو توسط سارق ربوده شده و احتمال فروش آنها وجود دارد.

کارآگاهان با کنار هم قراردادن فرضیه‌ها و رصد مستمر محل‌هایی که امکان فروش اموال مسروقه محتمل بود، ردپای سارق را در سایت خرید و فروش وسایل دست دوم پیدا کردند و با هماهنگی قضائی و شناسایی هویت متهم به نام شاهین، دستگیری او در دستور کار قرار گرفت.

سوابق کیفری شاهین استعلام و مشخص شد این فرد یکی از سارقان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو است و در سال‌های گذشته چند بار دستگیر و روانه زندان شده اما هر دفعه پس از آزادی از زندان به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه داده است. در نهایت با کشف مخفیگاه متهم، او در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و قسمتی از اموال خودروی مسروقه مال‌باخته کشف و ضبط شد. پس از انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی او در تحقیقات به‌عمل‌آمده صراحتا به جرمش اعتراف کرد و گفت در مدتی که از زندان آزاد شده برای تأمین هزینه‌های زندگی مجدد به سرقت روی آورده و با چهار فقره سرقت توانسته حدود 50 میلیون تومان از فروش اموال مسروقه به دست آورد.

پس از اعتراف صریح شاهین، پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و متهم با صدور قرار تأمین مناسب برای تحمل کیفر روانه زندان شد. همچنین تحقیقات برای کشف سرقت‌های احتمالی کماکان در دستور کار کارآگاهان است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 670481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟