قلب ایوب بعد از مرگ تپیدن گرفت / کار ماندگار مرد زنجانی خاطره شد

ایوب خان محمدی با فداکاری اش در زنجان جان چند بیمار را نجات داد.

 مسوول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: کبد بیمار مرگ مغزی در استان به بیماران نیازمند اهدا شد تا بیستمین ایثار ماندگار در سال جاری ثبت شود.

شهریار اماموردی روز جمعه افزود: مرحوم "ایوب خانمحمدی "، ۶۱ ساله ساکن خرمدره به دلیل خونریزی مغزی از این شهرستان برای انجام اقدامات درمانی لازم،به مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود.

اهدای عضو در زنجان / این بار مرد 61 ساله فرشته نجات شد

به گزارش رکنا، اماموردی اضافه کرد: متاسفانه تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان موثر واقع نشده و بیمار دچار مرگ مغزی و پس از اطلاع، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج بیمار روز گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اماموردی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

به گفته وی، سال گذشته، ۶۵ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۳۱ مورد به اهدای عضو، ۱۲ مورد عدم رضایت به اهدای عضو وجود داشت و ۲۲ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

اماموردی، همچنین از روحیه گذشت و فداکاری خانواده مرحوم خانمحمدی ، تلاش گروه پزشکی فوق تخصص ICU بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و کادر درمانی بخش cicu همکاران ساعی و پرتوان واحد اهدا استان تقدیر کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟