پاره شدن طناب دار از گردن یک قاتل در خوی

یک قاتل پس 6 سال از چوبه‌دار نجات پیدا کرد.

به گزارش رکنا، رییس زندان مرکزی خوی گفت: یک زندانی جوان محکوم به قصاص نفس با پیگیری و تلاش رئیس، مددکاران و کمیته اخذ رضایت زندان شهرستان خوی، باکسب رضایت از اولیای دم، پس از 6 سال از اعدام رهایی یافت.

صفر تاروردی‌زاده اظهار داشت: زندانی که از تیرماه سال ۱۳۹۲به جرم قتل عمد در زندان خوی بازداشت و محکوم به قصاص نفس شده بود در نتیجه صلح و سازش، این زندانی محکوم به قصاص بعد از ۶ سال، از مجازات اعدام رها شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های تحولی قوه قضائیه در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه و توسعه حل اختلاف در کشور، با تلاش و پیگیری‌های مجدانه کمیته اخذ رضایت زندانیان در این حوزه قضایی محکوم به قصاص نفس از مجازات اعدام رهایی یافت.

رهایی از چوبه‌دار با رضایت اولیای دم پس از گذشت 6 سال در خوی

رییس زندان خوی افزود: در جریان روند سازشی این پرونده قتل اعضای کمیته اخذ رضایت پس از مراجعات مکرر به محل سکونت خانواده مقتول موفق به اخذ رضایت از اولیای دم مقتول شدند.

تاروردی‌زاده تاکید کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده‌ است و در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره‌مند می‌شوند.

خاطرنشان می‌شود با تلاش‌های انجام شده از ابتدای سالجاری تا کنون ۵ زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان شهرستان خوی از چوبه‌دار رهایی یافته‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟