بازداشت 245 سارق در مترو تهران

رییس پلیس مترو تهران از سرقت 245 انواع دزدی در مترو تهران خبر داد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ سعید عطااللهی،‌ رییس پلیس مترو تهران درباره میزان بزه و جرم‌هایی که در سال جاری در مترو رخ داده است آماری ارائه داد.

رییس پلیس مترو تهران گفت:« در سال 99 در مجموع 245 مورد دستگیری در انواع سرقت‌های مختلف داشتیم. این سرقت‌ها شامل سارق جیب‌بر، گوشی‌ تلفن همراه، زورگیری و اخاذی که در مجموع ظرف یک سال 245 مورد انواع سرقت‌ها را در سطح ایستگاه مترو شاهدش بودیم. تمام این افراد،‌ کسانی بودند که در حال تردد در ایستگاه‌های مترو بودند. این سارقان اکثرا کسانی بودند که در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند یا شاکی‌ای داشتند که مورد سرقت واقع شده بعد از مراجعه به پلیس، پلیس آگاهی مترو پیگیری کرده و این افراد را دستگیر کرده است.» همچنین سرهنگ عطاالهی درباره میزان کشف مواد مخدر از مترو اعلام کرد:« در بحث مواد مخدر در طول سال 99 تاکنون، بیش از 38 کیلو 927 گرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم. این موضوع هم در سطح بازرسی و طرح‌هایی که در مترو اجرا شد، کشف شده است.» او در بحث امنیت مترو نیز تاکید کرد:« متروی تهران، یک شهر زیرزمینی است که در این شهر جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر قبل از شرایط کرونایی در آن تردد می‌کردند و در حال حاضر نیز حدود یک میلیون نفر در مترو تردد دارند. مترو محیط فشرده‌ای است که مکان مناسبی برای ارتکاب جرایم به وجود آورده است . بسیاری از تبهکاران این محیط را برای ارتکاب جرم انتخاب می‌کنند. واگن‌های پر جمعیت و ازدحام، محیط و بستری برای برخی از جرایم است. ماموران پلیس در تمام ایستگاه‌های مترو به طور محسوس و نامحسوس در حال نظارت هستند و این اوضاع را تحت کنترل دارند که اگر خدای نکرده مجرمی در نقطه‌ای از واگن‌ها یا ایستگاه‌ها خواست عمل مجرمانه‌ای انجام دهد در حین ارتکاب جرم دستگیر شود.»

جیب بری بیشترین سرقت مترو تهران

سرهنگ عطااللهی، درباره بالاترین میزان بزه رخ داده در مترو در سال 99 می‌گوید:« بیشترین بزه طبق آمار در سال 99، جیب‌بری و سرقت گوشی تلفن همراه است. این دوبزه، جرایم شایعی در ایستگاه‌های مترو است و بعد از آن توزیع و جابه‌جایی مواد مخدر است که کشفیات مناسبی در این زمینه داشتیم. اما عموما بیشترین جرایم دو مورد اول است چون مترو پر ازدحام و شلوغ است و مجرمین یک زمان شلوغ و پرازدحام را انتخاب می‌کنند تا بتوانند عمل مجرمانه خود را عملی کنند. برقراری امنیت در فضای بسته مترو با وجود همیشگی ازدحام و مسافران کاری بسیار سنگینی است اما ماموران ما با تمهیدات و نظارت سعی می‌کنند جلوی جرایم احتمالی را بگیرند.»

از دستفروشان مترو خرید نکنید

سرهنگ عطااللهی به شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند نیز توصیه‌هایی می‌کند. او می‌گوید:« شهروندان وقتی ورود به ایستگاه‌های مترو می‌کنند آگاه و هوشیار باشند خصوصا زمانی که می‌خواهند سوار واگن‌ها بشوند. بسیاری از مجرمین در آن زمان اقدام به سرقت می‌کنند. دومین توصیه به شهروندان این است که مراقب دستفروشان باشند، دستفروشان در واقع در پوشش دستفروشی یا اقدام به سرقت یا کلاهبرداری می‌کنند. شهروندان سعی کنند از دستفروشان خرید نکنند. بعضی از این کلاهبرداران دستگاه‌های پز دارند که عملیات کارت را انجام می‌دهند حتما مسافران رسید بگیرند. آنها کارت می‌کشند بعد می‌گویند عملیات موفقیت آمیز نبوده و با دوبار کارت کشیدن حساب مشتری را خالی می‌کنند. سومین مورد که در چند روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم این است که غرفه‌داران در مترو سعی کنند وسایل شخصی و گوشی تلفن همراه خود را روی شیشه دکور مغازه قرار ندهند چرا که سارقین در قالب مشتری اقدام به سرقت گوشی‌همراه این غرفه‌داران می‌کنند.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 669268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟