جمعه خلافکاران مشهدی تعطیل نبود / بازداشت همزمان961 اوباش

در طرح ضربتی در عملیاتی ویژه پلیس مشهد 961 تبهکار و مجرم حرفه ای را دستگیر و همگی شان راهی زندان شدند.

 این طرح عملیاتی و ضربتی با محوریت و با هدف دستگیری سارقان سابقه‌دار و خرده‌فروشان مواد افیونی از سوی عوامل انتظامی مشهد به اجرا درآمد. مأموران پلیس که پیش‌تر در اقداماتی اطلاعاتی و ضربتی صدها متهم فراری و سابقه‌دار را شناسایی کرده بودند در پنجشنبه و جمعه‌ای که گذشت با اخذ مجوز قضایی و در قالب چند طرح ضربتی برای مقابله با این افراد وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهر مشهد در تشریح جزئیات این طرح ضربتی گفت: ضابطان قضایی پلیس پس از شناسایی مناطق آلوده به جرائمی نظیر سرقت، قاپ‌زنی، زورگیری و خرید و فروش مواد افیونی و بررسی گزارش‌های مردمی با همکاری تیم‌های یگان امداد وارد عمل شدند و در پایان این طرح غافل‌گیرانه موفق به شناسایی و دستگیری 961 متهم فراری و تحت تعقیب شدند.

سرهنگ عباس صارمی بیان کرد: از مجموعه مجرمان به دام افتاده 505 نفر متهم به سرقت، 74 نفر متهم به خرده‌فروشی مواد افیونی، 382 نفر، دیگر جرائم بوده‌‌اند که در این طرح به دام مجریان قانون افتاده‌اند. علاوه‌براین در این عملیات همه‌جانبه پلیس‌ 122‌معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند و پس از تشکیل پرونده با دستور قضایی به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری انتقال پیدا کردند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: در این عملیات ضابطان قضایی با بررسی و بازرسی مخفیگاه‌های متهمان به دام افتاده موفق به کشف 657 فقره انواع سرقت، 13‌کیلو و 291 گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و 4 قبضه سلاح گرم شدند. علاوه بر این 347 دستگاه خودرو و 84 دستگاه موتورسیکلت متخلف شناسایی و اعمال قانون شدند.

سرهنگ صارمی افزود: در این طرح عملیاتی‌41‌مرکز و پاتوق تهیه و توزیع مواد مخدر که از قبل از سوی مأموران شناسایی شده بود با احراز جرم و دستور قضایی مهروموم شدند.

تبهکاران حرفه ای مشهد راهی زندان شدند

رئیس پلیس مشهد مقدس با اشاره به کشف یک محموله قاچاق در این عملیات، گفت: مأموران پاسگاه اسلام قلعه در این طرح ضربتی موفق به شناسایی و توقیف 400 کیلوگرم آرد قاچاق شدند. مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد نیز که با دیگر همکاران خود در این طرح فعالیت داشتند 156 عدد مواد محترقه را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ صارمی اظهار کرد: در ادامه اجرای این طرح ضربتی 16‌هزار و 800 دستگاه خودرو و هزارو 260 دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز از سوی پلیس راهور اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی مشهد در بخش دیگری از این گزارش به انهدام یک باند سرقت در بولوار توس اشاره کرد و ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری کاظم‌آباد پس از دریافت خبری مبنی ارتکاب یک فقره زورگیری خودرو سواری در محدوده بولوار توس، بلافاصله وارد عمل شدند. مأموران کلانتری 43 مشهد با حضور در محل آخرین سرقت، با مردی جوان روبه‌رو شدند که مدعی بود لحظاتی پیش هنگام برگشت به منزل مسکونی‌اش 2مرد ناشناس جلو آمده و راه عبور خودرو پراید او را سد کرده و با تهدید یک قبضه چاقو خودرو او را زورگیری کرده و از محل متواری شد‌ه‌اند.

سرهنگ صارمی ادامه داد: مأموران کلانتری کاظم‌آباد پس از بررسی اظهارات مال‌باخته با توجه به مشخصات ظاهری ارائه شده از سوی مال‌باخته به فردی سابقه‌دار مظنون شدند و پس از جمع‌آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی به سراغ این فرد رفتند و متهم و همدستش را ساعتی پس از آخرین جرمشان در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهر مشهد با اشاره به کشف خودرو تازه سرقت شده شاکی پرونده گفت: متهمان که دیگر راه فراری پیش پایشان نبود به ناچار لب بازکرده و به سرقت خودرو و 2فقره سرقت قطعات خودرو در محدوده بولوار توس اعتراف کردند. 2متهم به دام افتاده پس از تشکیل پرونده و برای ادامه تحقیقات در اختیار دادسرا قرار گرفتند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

کدخبر: 667782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟