بازگشت آرامش به اهواز با اعدام نشدن یک قاتل

قاتل اعدامی که در یک قدمی چوبه دار و مجازات بود به زندگی دوباره بازگشت و اعدام نشد و آرامش به منطقه اهواز بازگشت.

۹ سال پیش بین دو خانوار در اهواز بر سر اختلافات قدیمی درگیری رخ می‌دهد که در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد و همین حادثه منجر به ایجاد اختلافات شدید شده بود.

عبدالعباس زبیدی‌نیا، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در این رابطه گفت: «با وساطت و تلاش رئیس و اعضای شعبه ۵۲ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز، خانواده مقتول با عفو و بخشش از قصاص قاتل فرزند خود پس از ۹ سال صرف‌نظر کردند و قاتل را از چوبه‌ دار نجات دادند.»

پاره شدن طناب دار از گردن یک قاتل اهوازی

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان ادامه داد: «۹ سال پیش بین ۲ خانوار در اهواز بر سر اختلافات قدیمی درگیری رخ می‌دهد که در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد و همین حادثه منجر به ایجاد اختلافات شدید و همچنین سلب آرامش در منطقه شده بود.

با تشکیل پرونده در دادگاه کیفری استان و دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی و قضائی قاتل محکوم به قصاص می‌شود و پس از تایید نهایی حکم او، پرونده برای اجرای احکام جهت اجرای حکم قصاص ارسال می‌شود.

در این مدت خانواده قاتل برای جلب رضایت اولیای دم و صرف‌نظر از اجرای حکم قصاص، بزرگان و ریش‌سفیدان زیادی را واسطه قرار دادند، ولی نتیجه حاصل نشد.

بخشش قاتل اعدامی در یک قدمی چوبه دار / در اهواز رخ داد

با ابراز پشیمانی قاتل از خطای خود و درخواست خانواده قاتل از شورای حل اختلاف جهت حل‌وفصل موضوع، با توجه به اینکه وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح‌وسازش بین طرفین متخاصم است، با دستور مرجع قضائی پرونده جهت ایجاد صلح‌وسازش به شعبه ۵۲ شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز ارجاع داده شد که بلافاصله رئیس و اعضای این شعبه با برگزاری چندین جلسه با بزرگان، ریش سفیدان و خانواده مقتول، زمینه ایجاد صلح‌وسازش بین این ۲ خانوار را فراهم کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟