بزرگانی که جان بخشیدند/ رهایی یک نفر از مجازات حتمی قصاص در کنارک

قاتلی که منتظر اجرای حکم اعدام در زندان سیستان و بلوچستان بود سرنوشتش تغییر کرد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف کنارک، یک نفر در این شهرستان از مجازات حتمی قصاص رهایی یافت.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی در زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی است که نقش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در آن از جایگاه والایی برخوردار است و معتمدان در استان همواره یاری گر و پشتوانه دستگاه قضایی بوده اند.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون پرونده های زیادی با موضوعات اختلافات طایفه ای منجر به قتل با تلاش بزرگان، معتمدان و رئیش سفیدان به سازش ختم شده است که طی روز های اخیر نیز یک مورد دیگر از این پرونده ها به سازش ختم شد.

بخشش یک اعدامی در زاهدان / قتل بر سر دعوای طایفه ای 

بندانی ادامه داد: در یک اختلاف طایفه ای در شهرستان کنارک یک نفر به قتل می رسد که پس از دستگیری قاتل اقدامات قانونی و قضایی انجام و نهایتا پرونده تشکیل و پس از طی موارد قانونی حکم قصاص برای قاتل صادر می شود.

در همین راستا قبل از اجرای حکم قصاص، پرونده به شورای حل اختلاف شماره 2 کهیر شهرستان کنارک ارجاع تا اقدامات لازم در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده صورت گیرد.

همزمان با ورود پرونده تلاش ها در این زمینه آغاز شد و پس از برگزاری جلسات متعدد اعضای شورای حل اختلاف شماره 2 کهیر با اصحاب پرونده و تلاش ریش سفیدان و معتمدان محلی اختلافات موجود به سازش ختم شده و اولیای دم مقتول نسبت به قاتل رضایت خود را اعلام کردند.

بندانی در ادامه از تلاش های اعضای شورای حل اختلاف برای به نتیجه رساندن این پرونده قدردانی کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟