خلبان مشروب خور تهرانی تبرئه شد / برای او درخواست اعدام شده بود

هفته گذشته رکنا خبر درخواست اعدام برای این مرد ۷۳ ساله تهرانی که خلبان بود منتشر کرده بود که امروز قاضی کشکولی از رسیدگی به پرونده وی و رد درخواست اعدام از سوی بازپرس پرونده مبنی بر درخواست اعدام وی را تبرئه کرد.

رسانه‌ها خبر از درخواست اعدام برای او به اتهام شرب خمر داده بودند، هفته گذشته با حکم دادگاه تبرئه شده و الان آزاد است.

به گزارش رکنا، آنگونه که رسانه‌ها گزارش کرده بودند، دادستانی تهران خواستار صدور حکم اعدام برای مردی 73 ساله به اتهام "شرب خمر و رانندگی در حال مستی" شده است.

برای دانستن صحت و سقم این خبر با قاضی کشکولی، قاضی پرونده که رسیدگی به این اتهام را به عهده داشت تماس گرفتیم که او از تبرئه متهم خبر داد.

قاضی کشکولی گفت: این متهم آقایی هست که در شعبه ما پرونده‌اش تکرار شده و پیش از این احکامی درباره او صادر شده بود و به لحاظ سابقه ارجاع، پرونده اخیر او هم به شعبه ما آمد. او پیش از این شرب خمرهای متعدد داشته منتهی در این پرونده شرایط مجازات سنگین را نداشت و به همین دلیل برائت گرفت.

وی درباره چگونگی کشف جرم این پرونده گفت: او با خودرویی تصادف کرده بود و بعد از دستگیری و انجام بررسی‌ سوابق این فرد، متوجه شده بودند که متهم شرب خمر‌ متعدد و تکرار جرم داشته است. به همین دلیل به دادگاه ارجاع داده شد.

کشکولی ادامه داد: در جریان محاکمه متهم منکر شرب خمر بود و ما هم به این نتیجه رسیدیم که او شرایط جرم را ندارد و تبرئه گرفت و آزاد شد اما اصل موضوع متأسفانه در رسانه‌ها موضوع جور دیگری عنوان شد.

درخواست اعدام برای خلبان تهرانی که مشروب خورد

 خلبان بازنشسته که برای چهارمین بار به اتهام شرب خمر بازداشت شده بود پای میز محاکمه ایستاد و نماینده دادستان برای وی درخواست اعدام را مطرح کرد .

احسان ۷۳ ساله که دکترای نظامی دارد و خلبان بازنشسته است به اتهام شرب خمر و رانندگی در حال مستی در شمال تهران بازداشت شد .وی منکر مصرف مشروبات الکلی بود اما در بررسی پرونده اش مشخص شد وی قبلاً نیز سه مرتبه به اتهام شرب خمر بازداشت شده و حد برای وی اجرا شده است.
به این ترتیب خلبان بازنشسته به اتهام شرب خمر با وصف سه مرتبه اجرای حد، در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی پای میز محاکمه ایستاد و جرمش را انکار کرد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای وی درخواست اعدام را مطرح کرد .
وقتی پیرمرد روبه روی قضات ایستاد گفت: قبول دارم در سال‌های قبل سه مرتبه به اتهام شرب خمر بازداشت شدم وچون تست الکل مثبت بود هر بار شلاق خوردم .اما آخرین بار بی دلیل بازداشت شدم و من مشروب مصرف نکرده بودم
.باور کنید به زور از من تست الکل گرفته شد و به همین خاطر هم برگه ای را که تایید کننده مثبت بودن تست الکل بود امضا نکردم .من اتهامم را قبول ندارم.
سپس محمد شمس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: پرونده نواقص بسیاری دارد و موکلم نیز در پرونده اعتراف به مشروب خواری نداشته است.از این رو تقاضای برائت وی را دارم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟