این قاتل در کردستان اعدام نشد ! / او 19 سال کابوس چوبه دار را می‌دید

قاتلی که 19 سال پیش یک فقره قتل انجام داده بود اعدام نشد.

به گزراش رکنا، معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: با تلاش مستمر شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف بیجار یک پرونده قتل غیر عمد پس از 19 سال منجر به رضایت شد.

بهادر اسدی اظهار کرد: با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بیجار برای صلح و سازش و دریافت کمک از خیرین برای پرداخت دیه، با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم نهایتاً پس از ۱۹ سال رضایت اولیای دم کسب شد.

بخشش یک قاتل در کردستان

وی اضافه کرد: در سال جاری این پرونده یازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم هستند که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری شود.

وی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، افزود: تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری رسالت ارزشمند شوراهای حل اختلاف است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟