برملا شدن جزئیات قتل در گلخانه مرد مشهدی پس از 21 ماه

گلخانه‌دار مشهدی جسد کارگرش را پس از قتل در گلخانه دفن کرد و این راز 21 ماه بعد فاش شد.دوشنبه گذشته اهالی روستای گوجکی در ابتدای جاده کلات متوجه کیسه‌ای مشکوک می‌شوند که در حوالی روستا رها شده بود. کنجکاوی اهالی منجر به گشودن سر کیسه می‌شود که استخوان‌های پیکر یک انسان همه را وحشت‌زده می‌کند. بلافاصله موضوع به پلیس اعلام می‌شود. مأموران در محل حاضر می‌شوند و این‌گونه یک معمای جنایی پیچیده پیش روی دکتر حسن زرقانی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2مشهد گشوده می‌شود.
به گزارش رکنا، با حضور تیم جنایی در محل مشخص می‌شود که استخوان‌های کشف شده متعلق به پیکر فردی است که مدت‌ها قبل به دلایلی نامعلوم جان باخته و خاک‌های روی استخوان‌ها نشان می‌داد که جسد پس از مدتی طولانی از قبر بیرون کشیده شده و به این نقطه منتقل شده است. همین موضوع تیم جنایی را مطمئن کرد که با یک پرونده قتل دیگر روبه‌رو هستند.
با دستور مقام قضایی، باقی‌مانده پیکر متلاشی شده این فرد برای شناسایی هویت و همچنین علت مرگ به پزشکی قانونی خراسان‌رضوی منتقل شد.

کشف جنایت پس از 21ماه در گلخانه مرد مشهدی

کشف جسد بی‌هویت آن هم بدون هیچ سرنخی، از پرونده‌های سختی است که تمام امیدها به تشخیص هویت پزشکی قانونی است. موضوعی که در این پرونده نیز تکرار شد، اما شناسایی هویت این فرد به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نبود.
بررسی‌های اولیه بر روی جسد نشان می‌داد که پیکر متلاشی مربوط به مردی جوان است که بیش از یک سال از مرگش می‌گذرد.
بررسی فهرست افراد مفقود در یک سال گذشته و حتی قبل‌تر هم هیچ کمکی به کشف این معمای جنایی نکرد و مشخصات جسد کشف شده با فهرست مفقودی‌ها هم‌خوانی نداشت.
تنها سرنخی که می‌توانست گره کور این پرونده را بگشاید و فرجی در این راه دشوار پیش روی مقام قضایی باشد، کشف یک شماره حساب از بقایای پیکر این فرد بود.

 قاتل در یک قدمی جنایتی که در گلخانه رخ داده بود بازداشت شد

درحالی که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با دستور قاضی زرقانی، تحقیقات جامعی را برای شناسایی قاتل آغاز کرده بودند سرنخ‌های به دست آمد که کارآگاهان را به چندین کیلومتر دورتر و به یک گلخانه کشاند.
بررسی‌های تخصصی نشان می‌داد که مدت‌ها قبل صاحب گلخانه فردی را به عنوان کارگر استخدام کرده، اما مدت‌ زیادی است که این فرد را کسی ندیده است. مأموران که به مالک گلخانه مظنون شده بودند و این احتمال وجود داشت که جسد کشف شده متعلق به کارگر مفقودی باشد، با در دست گرفتن همین سرنخ، تحقیقاتی جامع را از مالک گلخانه که مردی پنجاه‌ساله بود، آغاز کردند.
مالک گلخانه ابتدا مدعی بود که سال قبل کارگرش بدون هیچ توضیحی آنجا را ترک کرده است، اما سؤالات تخصصی تیم جنایی خیلی زود او را به تناقض‌گویی انداخت. این فرد در مقابل مقام قضایی در دست از داستان‌سرایی برداشت و به قتل کارگرش اعتراف کرد.

متهم به قتل در پاسخ به سؤالات بازپرس ویژه قتل، درباره ماجرای این قتل اعتراف کرد که 2سال قبل یک معتاد را که جایی برای زندگی نداشته به عنوان کارگر به کار می‌گیرد. این فرد شبانه‌روز در گلخانه زندگی می‌کرده است. پس از مدتی کارگر با صاحب‌کارش اختلاف مالی پیدا می‌کند، ماجرایی که هر روز ریشه‌دارتر می‌شده است. تا یکی از روزهای اردیبهشت 98این افراد روبه‌روی هم می‌ایستند و وارد یک نزاع لفظی می‌شوند، تا جایی که مالک گلخانه، کارگرش را هل می‌دهد و این فرد به پشت بر زمین می‌افتد و به علت برخورد سر با جسمی سخت، در جا جان می‌بازد.
گلخانه‌دار در اقدامی عجیب اقدام به کندن چاله در قسمتی از گلخانه می‌کند و جسد را به خاک می‌سپارد. پس از گذشت 21ماه از دفن جسد، مالک گلخانه درصدد فروش این مکان برمی‌آید، اما از آنجا که می‌ترسد رازش برملا شود، اقدام به نبش قبر کرده و بقایای جسد را از دل خاک بیرون می‌کشد و درون کیسه‌ای قرار می‌دهد. او سپس کیسه را به ابتدای جاده کلات منتقل می‌کند و حوالی روستای گوجکی رها می‌کند.
با وجود اعتراف به قتل مالک گلخانه و برخلاف اقدامات کارشناسان پزشکی قانونی، هنوز هویت مقتول شناسایی نشده است و تمام امید‌ها به شماره حسابی است که از این فرد به دست آمده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا 

 

کدخبر: 659862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟