مسافر ترکیه زنان تهرانی را نشانه رفته بود + جزییات

اعضای باند  4 نفره که با چرب زبانی و نقش پردازی طلاهای زنان را به سرقت می بردند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، از اوایل مرداد ماه سال گذشته پرونده سرقت های فریبکارانه ای پیش روی ماموران پلیس تهران قرار گرفت و بازپرس سهرابی از شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا تیمی از ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری این دزدان فریبکار و حرفه ای وارد عمل شوند.

سرقت در نقش مسافری از ترکیه

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی به سراغ طعمه های این باند حرفه ای رفتند و در بررسی ها مشخص شد که همه طعمه های این دزدان همگی زنان و دختران جوان بودند.

یکی از طعمه های این دزدان به ماموران گفت: در خیابان منتظر تاکسی بودم ، خودروی سمند سفید رنگ که راننده آن مرد جوان بود و در صندلی جلو یک مرد و در صندلی عقب نیز یک خانم نشسته بود جلوی پایم توقف کرد و من نیز فکر می کردم آنها مسافر و راننده نیز مسافرکش است.

وی افزود: پس از سوار شدن و حرکت خودرو کمی جلوتر مرد شیک پوشی سوار بر خودرو شد و در کنار من نشست و همه چیز عادی به نظر می رسید که مسافر خودرو که کنار من نشسته بود شروع به صحبت با زبان ترکیه ای کرد که مرد جلو که در صندلی جلو نشسته بود ادعا کرد این مرد یک توریست از کشور ترکیه است و به زبان ترکی استانبولی صحبت می کند.

زن جوان ادامه داد: مرد جلو که در صندلی جلو نشسته بود حرفهای مرد ترکیه ای را ترجمه می کرد که شنیدیم مسافر ترکیه نزدیک به 20 میلیون تومان پول ترکیه و فرانسه همراهش است و چون عجله برای رفتن به کشور خود دارد زمانی برای خرید طلا ندارد و حاضر است برای خرید طلاهای ما پول بیشتری بپردازد.

طعمه دزدان ادامه داد: در ادامه زن جوانی که کنار من نشسته بود شروع به صحبت کرد و ادعا کرد که طلاهایش را برای خرید خانه فروخته است و با حسرت اینکه کاش طلاهایش همراهش بود و بافروش آن به مرد ترکیه ای می توانست 10 میلیون تومان سود کند مرا وسوسه کرد و نقش پردازی دقیق و وسوسه های آنها باعث شد تا من طلاهایم را در اختیار مرد مسافر قرار دهم و پول های ترکیه ای و فرانسه را از او گرفتم اما وقتی به صرافی رفتم متوجه جعلی بودن آنها شدم.

زورگیری مردان فریبکار از زنان تهرانی

تحقیقات پلیسی ادامه داشت و کارآگاهان پی بردند که همه این زنان خام حرفهای اعضای این باند که هر یک نقشی برعهده داشتند، شدند و طلاهایشان را در اختیار آنها قرار داده اند.

کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات در برابر 2 شکایت دیگر روبرو شدند که مشخص شد دزدان وقتی نتوانسته بودند با نقش پردازی هایشان طلاها آنها را به دست آوردند قبل از پیاده کردن آنها با تهدید و کتک کاری اقدام به سرقت طلاهای آنها کرده اند.

تجسس های پلیسی ادامه داشت کارآگاهان در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که سارقان فریبکار از 2 خودروی پژو و سمند برای اجرای نقشه هایشان استفاده می کردند و برای اینکه ردی از خود به جا نگذارند شماره پلاک خودروهایشان را مخدوش می کردند.

حواس پرتی دزدان کار دستشان داد

ردیابی های پلیسی ادامه داشت که چندی قبل زن جوانی با حضور در اداره پلیس از گرفتار شدن در دام این باند فریبکار خبر داد و کارآگاهان دوربین های مداربسته در صحنه سوار کردن زن جوان را مورد بازبینی قرار دادند که مشخص شد دزدان در این مرحله فراموش کرده بودند که شماره پلاک خودرویشان را مخدوش کنند.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران با در اختیار داشتن شماره پلاک خودروی دزدان صاحب خودرو را که یکی از اعضای این باند بود شناسایی کنند و در یک عملیات غافلگیرانه سارق جوان دستگیر شد.

امیر در تحقیقات ابتدایی خود را در ماجرای سرقت و فریبکاری طلاهای زنان بیگناه می دانست اما وقتی پیش روی طعمه هایش قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

امیر خیلی زود همدستانش را که 3 مرد بودند لو داد و در ادامه کارآگاهان در 3 عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند و به سرقت و زورگیری هایشان از زنان پایتخت اعتراف کردند.

کارآگاهان در ادامه پی بردند زن جوان که در این باند فعالیت داشت در 3 سرقت حضور داشته و با یکی از اعضای باند در ارتباط بوده و بعد از قطع ارتباط با مرد جوان دیگر در این باند فعالیت نداشته است.

سعید که مدتی در کشور ترکیه زندگی و کار می کرد در اعترافاتش گفت: پس از بازگشت به ایران با دوستانم این نقشه را طراحی کردیم و میثم نیز برای اینکه به زبان ترکیه ای استانبولی مسلط شود کتاب های ترکیه ای می خواند و توانست به زبان ترکیه ای استانبولی مسلط شود و با هم برای فریب زنان استفاده می کردیم.

بنا بر این گزارش، اعضای این باند برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند و تجسس های برای دستگیری زن جوان نیز ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟