قتل عمد در هارونی / کابوس قاتل اعدامی به پایان رسید

 قاتل از قصاص با گذشت اولیای دم رها شد.معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف، روحانیون و بزرگان بخش لاران یک فقره پرونده قتل در شهر هارونی با صلح و سازش و رضایت اولیای دم خاتمه یافت.
به گزارش رکنا،  کرم شیخ‌پور گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف، روحانیون و بزرگان بخش لاران یک فقره پرونده قتل در شهر هارونی با صلح و سازش و رضایت اولیای دم خاتمه یافت.
معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در پی وقوع یک درگیری در سال 1395 شخصی در شهر هارونی از توابع بخش لاران در استان چهارمحال و بختیاری مرتکب جنایت قتل عمد شد که این شخص پس از چهار سال با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

بخشش از یک قدمی چوبه دار / قتل در شهر هارونی

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره ما گاهی ممکن است اختلافاتی به وجود آید که منجر به حادثه‌ای غیر قابل جبران شود، افزود: در این راستا دستگاه قضایی جهت حفظ نظم و اجرای عدالت در جامعه برای هر جرمی مجازاتی را در نظر گرفته و فرد خاطی را متناسب با جرم ارتکابی مجازات می‌کند.
شیخ‌پور ادامه داد: بدون شک هیچ کسی دوست ندارد که به خاطر لحظه‌ای غفلت زندگی‌اش را بر باد دهد و واقعه جبران‌ناپذیری را رقم بزند اما همگان باید بدانند که هر جرمی تاوانی دارد.
معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری افزود: اما در این میان آنچه که مهم و ارجح است رعایت حقوق شهروندی و انجام گذشت و فداکاری است که می تواند لذت عفو و بخشش را جایگزین انتقام کند و راه و رسم درست زندگی کردن را به افراد خطاکار بیاموزد.
وی خاطرنشان کرد: اوج انسانیت و سعه صدر آن است که خانواده و افرادی­ که قربانی یک عمل مجرمانه گردیده‌اند با عفو و گذشت، از حق قانونی و شرعی خود برای مجازات فرد مجرم بگذرند و زندگی دوباره‌ای را به او ببخشند.
شیخ‌پور ادامه داد: در دین مبین اسلام قتل گناهی کبیره و مستوجب مجازات است اما صاحبان حق و اولیای دم به عفو و گذشت سفارش شده‌اند چرا که لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.
وی در پایان با تقدیر از خانواده فداکار مقتول اقدام نیک و ارزشمند ایشان را دارای اجر و ثوابی ارزشمند نزد خداوند متعال دانست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟