اسرار قتل خاشقچی لو می رود / آمریکا وعده داد

هینس نامزد پیشنهادی بایدن برای ریاست اداره اطلاعات ملی آمریکا: دولت بایدن قصد دارد گزارش اطلاعاتی درباره قتل خاشقچی را از حالت محرمانه خارج سازد.

به گزارش رکنا، روزنامه گاردین نوشت: تصمیم دولت بایدن برای خارج کردن گزارشات مربوط به قتل جمال خاشقچی از طبقه اسناد محرمانه به مفهوم آن است که ظاهراً ایالات متحده قصد دارد رسماً «بن سلمان» را به‌عنوان مقصر قتل بی‌رحمانه خاشقچی معرفی کند.

عربستان قصد داشت پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را هرچه زودتر حل‌وفصل کند.امااکنون جو بایدن رییس جمهور آمریکا قصد دارد اسرار محرمانه این قتل هولناک را فاش کند.
 «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، بنا دارد فرآیند دادگاه جوخه‌ای را که برای قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ترتیب داده شده سریع به پیش ببرد و به اتمام برساند.
منابع اطلاعاتی امارات گزارش داده‌اند که بن سلمان تلاش دارد پرونده این قتل را هرچه زودتر ببندد. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و مقام‌های اطلاعاتی ترکیه معتقدند که قتل خاشقچی به دستور مستقیم ولیعهد عربستان صورت گرفته است.
در این گزارش آمده است: «ریاض می‌خواهد پرونده را هرچه زودتر حل‌وفصل کند و پیش از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را به سرانجام برساند. در غیر این صورت، پرونده قتل این روزنامه‌نگار می‌تواند بدل به موضوعی داغ برای کارزارهای نامزدهای انتخابات آمریکا شود.»
مرکز سیاست امارات گزارش داد که مقام‌های سعودی تلاش دارند بازماندگان خاشقجی را با دریافت پول یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری در شاخه‌های گوناگون مجاب کرده که از قصاص عاملان این قتل خودداری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

موضع تند بایدن علیه شاهزاده سعودی به دلیل قتل خاشقچی

کدخبر: 652909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟