پشت پرده پخش شدن عکس های خصوصی دختر مشهدی

به گزارش رکنا، سرهنگ علی محمدپور، رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه کرد و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی مطرح نمود، لذا شناسایی متهم یا متهمان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شاکیه عضو یک گروه در شبکه‌ی اجتماعی بوده است و با دریافت پیامی مبنی بر برقراری ارتباط دوستی به فرد ناشناس اعتماد می کند و اطلاعات حساب کاربری اش را در اختیار فرد ناشناس قرار می دهد ولی فرد کلاهبردار پس از مدتی یک‌باره تغییر رفتار داده و اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی قربانی می کند.

سرهنگ محمد پور بیان داشت: طی اقدامات صورت گرفته توسط کارآگاهان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات قضائی، دستگیر شد. وی در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله انکارناپذیر لب به اعتراف گشود. سرانجام پس از تکمیل تحقیقات، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: به‌هیچ‌ وجه اطلاعات حساب کاربری خود را دراختیار کسی قرار ندهند و از انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی خودداری کنند. همچنین شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟