قتل نوجوان 16 ساله در الموت / 24 سال پیش خون به پا شده بود

با تلاش شورای حل اختلاف قزوین، یک محکوم به قصاص پس از ۲۴ سال از چوبه دار رهایی یافت.
به گزارش رکنا،  حجت الاسلام حیدری، سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان قزوین گفت: سال رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۲۴ سال۷۵ در منطقه الموت شرقی استان قزوین طی یک درگیری متاسفانه نوجوانی ۱۶ ساله توسط دو نفر به قتل رسید که پس از رسیدگی قضائی متهمین به قصاص نفس محکوم شدند.
وی افزود: طی این سال‌ها خانواده اولیاء دم با وجود وساطت معتمدین محلی اعلام رضایت ننمودند که در نهایت پرونده اردیبهشت ماه سالجاری به شورای حل اختلاف حوزه قضائی الموت شرقی ارجاع شد که به حول و قوه الهی پس از تلاش بی وقفه اعضاء این شورا، خانواده مقتول از قصاص محکومین گذشت کردند.

رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۲۴ سال در الموت

حجت الاسلام حیدری با قدردانی از خانواده اولیاء دم به علت این اقدام خداپسندانه افزود: انسان با عفو و گذشت است که می‌تواند ارزش وجایگاه واقعی خویش را به دست آورد و این مسئله به ویژه در سختی‌ها مانند بخشش قاتل بیشتر جلوه گر می‌شود، شخصی که در اوج غضب و انتقام از جرم قاتل می‌گذرد نه تنها کرامت و بزرگواری خویش را افزون کرده بلکه شرافت و کرامت انسانی را برای همگان حفظ کرده است.
این مقام قضایی قزوین بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد سازش در ۳ پرونده قتل در استان بوده ایم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟