دختر شیشه ای پای عاشق دلباخته اش را به زندان باز کرد / در تهران رخ داد

در این گزارش با جوانی ۳۵ ساله گفتگو شده است که به گفته خود ۲۰ سالی از اعتیاد وی به مصرف انواع مواد مخدر می‌گذرد.

متهم ۳۵ ساله با ۹ سال سابقه زندان !
در میان متهمان سرقت، زورگیری، خفت گیری و عاملان شرارت و ناامنی محله‌های مختلف پایتخت که در چهلمین مرحله طرح رعد نیروی انتظامی دستگیر شده بودند، خماری جوانی ریز نقش نظرم را جلب کرد.
به گزارش رکنا، احمد جوانی است که علی رغم سن نسبتا پایین ۹ سابقه سرقت و درگیری در پرونده خود دارد و به گفته خودش تنها ۲ ماه پس از خروج از زندان دوباره به خلاف روی آورده است.
او با اشاره به دندان‌های خراب و یکی در میان خود که به دلیل مصرف موادمخدر به این روز افتاده است اشاره کرد و گفت: پس از خروج از زندان چند روزی را در خانه بودم و علی رغم پیشنهاد برادرم برای کار کردن با وی، چون ظاهرم داد می‌زند که معتاد بوده‌ام روی حاضر شدن با او در محل کارش را نداشتم.
احمد همچنین افزود: بر خلاف میلم چند روزی را با برادرم سرکار رفتم اما نگاه سنگین همکاران او را نمی‌توانستم تحمل کنم و از آنجا بیرون زدم و به خانه برگشتم.
سرقت و زندان نتیجه دلباختن به دختر شیشه‌ای!
وی افزود: من ۲۵ ساله بودم که عاشق دختری شدم که مثل خودم معتاد به مصرف موادمخدر بود و خیلی او را دوست داشتم و طی تمام این سالها که به زندان می‌رفتم به صورت تلفنی با او در تماس بودم و خانواده‌ام نیز از این علاقه و ماجرای عشق و عاشقی من و مریم خبر داشتند.
این سارق سابقه دار اضافه کرد: به جرم سرقت و درگیری حدود دو سالی زندان بودم و بعد از چند روز که از زندان آزاد شدم، بلافاصله با مریم تماس گرفتم و قرار شد همدیگر را دوباره ببینیم.
به گفته احمد، دیدارهای او و مریم دوباره شروع شد و در روزهای نخست احمد در برابر پیشنهاد وی برای مصرف شیشه مقاومت و مخالفت کرده است اما سرانجام به خاطر نشکستن دل معشوقه شیشه‌ای خود، پای بساط مواد مخدر نشسته و پایپ به دست گرفته است.
وی همچنین گفت: مریم در حال حاضر به مصرف دوا (هرویین) و شیشه معتاد بوده و در حال حاضر در محله وحدت اسلامی ساکن است و البته محل اسکان درست و حسابی ندارد و با چند نفر از دوستان مصرف کننده خود و در کنار آن‌ها زندگی می‌کند.
احمد افزود: چند ساعت قبل از دستگیری‌ام توسط نیروی انتظامی به خواهر بزرگترم گفتم که ماشینش را برای چند ساعت به من و مریم امانت بدهد و او قبول نکرد و با دلخوری از خانه خارج شدم و فکر سرقت یک خودرو برای دور دور کردن با مریم همین‌جا به ذهنم خطور کرد.
این سارق سابقه دار گفت: یک خودروی پرشیا را در یکی از خیابان‌های تهران زیر نظر گرفتم و وقتی دیدم که چند ساعت است که هیچکس به سراغش نیامد، نقشه خودم را عملی کردم و با باز کردن خودرو و سوئیچی که داشتم ماشین را روشن کردم.
پشیمانم اما می‌دانم که بی‌فایده است!
احمد یادآور شد: در کمتر از ۲۴ ساعت دوباره دستگیر شدم و آنوقت که متوجه شدم چه کار کرده‌ام و حالا هم از کارم پشیمانم اما می‌دانم که پشیمانی سودی ندارد و دوباره باید بخشی از جوانی‌ام را پشت میله‌های زندان سپری کنم.
او تاکید کرد: من عمر و جوانی خودم را به دنبال لذت زودگذر موادمخدر طی کردم و جز از دست دادن اعتماد خانواده‌ام و همینطور سابقه‌هایی که در پرونده ام ثبت شده است ، چیزی دستم را نگرفت.
احمد ضمن قبول اشتباهات شخص خودش در دنبال نکردن راه درست زندگی از مسیری سالم، نداشتن کار و عدم حمایت اجتماعی وی پس از خروجش از زندان را هم در تکرار اشتباهی کهنه بی‌تاثیر نمی‌دانست و البته این موضوع هم جای تامل دارد.
مسئله بازتوانی و جامعه پذیری افرادی که به دلیل ارتکاب جرم سابقه دار هستند، موضوعی مفصل و مهم است که به ظاهر نهادهای حمایتی فراوانی به این منظور تشکیل شده‌اند اما عملکرد آن‌ها تا کنون چندان اصولی و رضایت بخش نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟