این باند کارت های نامحدود مترو می فروختند / پلیس فتا تهران فاش کرد

اعضای یک باند حرفه ای با جعل و استفاده از دستگاه اسکیمر کارت های تردد مترو تهران بدون محدودیت را در بازار به فروش می رساندند.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران گفت: با مراجعه نماینده شهرداری تهران به پلیس فتا و ارائه شکایت در خصوص کپی کارت های تردد مسافری مترو بدون محدودیت و فروش گسترده این کارت ها در سراسر تهران بزرگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فروش کارت های بدون محدودیت مترو در تهران

این مقام انتظامی گفت: طی هماهنگی با مراجع قضایی مبنی بر شناسایی و دستگیری کپی کنندگان، خریداران و فروشندگان این کارت ها، در گام نخست نحوه کپی برداری کارت های مذکور در دست بررسی تیم اسکیمر پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و افسران تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ با بررسی های گسترده متوجه فعالیت یک باند حرفه ای 4 نفره در خصوص کپی و فروش کارت های نامحدود مترو در سراسر تهران شده و با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی اعضای این باند شدند و هویت این مجرمان برای پلیس محرز شد.

انهدام باند جعل کارت مترو در تهران

گودرزی بیان داشت: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و محل اختفای متهمان پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و باتوجه به اینکه متهمان برای گمراه کردن پلیس هرکدام در نقطه ای از شهر فعالیت می کردند با هماهنگی با مراجع قضایی چند اکیپ عملیاتی از پلیس فتا پایتخت بصورت همزمان عملیات گسترده ای علیه مجرمان آغاز کردند و تمامی اعضای این باند دستگیر و بیش از 200 کارت مترو از انواع مختلف، یک دستگاه اسکیمر مخصوص کارت های تردد و دیگر تجهیزات الکترونیک از محل اختفای این افراد کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انتقال مجرمان به پلیس فتا مشخص شد این افراد با سوءاستفاده از تخصص خود در زمینه نرم افزار دست به این اقدام زدند و بعد از کپی این کارت ها با حضور در نقاط نزدیک به ایستگاه های مترو هر کدام را با قیمت های گزاف به فروش می رساندند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: با دنبال کردن اخبار پلیس که حاوی آخرین شیوه و شگرد مجرمان و راهکارهای پیشگیرانه از آنها است با افزایش هوشیاری خود از دام شیادان و کلاهبرداران مصون بمانند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه و مشکوک جهت گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری،با ما در‌ ارتباط باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟