جزئیات پرونده یک و نیم میلیارد دلاری ابرمتهم ارزی

به گزارش رکنا ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که سه دستگاه نظارتی بر عدم صلاحیت و اهلیت مالک هفت تپه صحه گذاشتند.
احمد نادری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال خود و تعدادی از نمایندگان از وزیر اقتصاد در مورد علت استنکاف وزارت اقتصاد از خلع ید مالک هفت تپه گفت: هفت تپه چیست و چه شد که به پاشنه آشیل نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد؟.
وی افزود : ماجرا این است که یک ابرمتهم ارزی ۱.۵ میلیارد دلار پول می‌گیرد که برود خارج و کالای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کند و به ایران بیاورد. او پول را در این اتاق می‌گیرد و در اتاق بغل آن را به ریال تبدیل می‌کند بدون این‌که یک سنت یا یک ریال از آن را خارج و کالایی وارد کند.
وی ادامه داد: این پول شروع به چرخش کثیف در کشور می‌کند و این چیزی است که در دادگاه در حال رسیدگی است و مراجع امنیتی هم آن را تصدیق می‌کنند.
نادری یادآور شد: این فرد ۶ میلیارد تومان که بخشی اندکی از این پول است را برای خرید هفت تپه اختصاص می‌دهد و وقتی آن را می‌خرد شروع به یکسری اقدامات می‌کند که در امنیت استان و زندگی و معیشت کارگران اختلال ایجاد می‌کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها ۳۰ هزار هکتار زمین هفت تپه بدون احتساب ماشین آلات آن است، اظهار کرد: این فرد شریکی هم دارد و هر دوی آنها متولد ۶۷ و ۶۸ هستند. این فرد سال ۱۳۸۸ مطابق گزارشی که در منابع امنیتی وجود دارد رابط مالی با جریان نفاق در خارج از کشور بوده است.
وی مدعی شد: سه دستگاه نظارتی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان خصوصی سازی گزارش داده‌اند این فرد اهلیت و صلاحیت ندارد و باید عزل شود ولی تمام دولت گویی این مساله برایشان ناموسی شده و محکم پشت این ابرمتهم ایستاده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟