کلاهبرداری با وعده سوددهی بالای طلای آب شده در تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر افزود: چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به اداره پلیس مراجعه کرد و مدعی شد در شبکه اجتماعی تلگرام از وی کلاهبرداری شده است.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی مشخص شد که وی در فضای مجازی با شخصی ناشناس آشنا شده که با ترفندهای زیرکانه و به بهانه کسب سود از راه خرید طلای آب شده بدون اجرت و کارمزد؛ وی را فریب داده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد دو کانال و یک گروه تلگرامی با بیش از ۸۰ هزار نفر عضو در این زمینه فعالیت دارند و روزانه تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی به این کانال ها و گروه ها مراجعه می کنند که با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا، ادمین اصلی این کانال ها و گروه ها در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و با به کارگیری فنون پلیسی و طی هماهنگی با مراجع قضایی، مجرم در یکی از محله های شرق استان تهران دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس فتا اظهار کرد در شبکه اجتماعی تلگرام تعدادی کانال و گروه برای خرید و فروش طلای آب شده راه اندازی و با تبلیغ سوددهی بالا در ازای خرید و فروش طلا ظرف چند ساعت اقدام به دریافت مبالغ بالا از مراجعه کنندگان کرده است .وی پس از دریافت وجه، قربانیان را از کانال و گروه حذف می کرد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟