بی آبروترین مرد اینستاگرام در کرمانشاه دستگیر شد

عامل ترویج رفتار منافی عفت در اینستاگرام دستگیر شد.
 رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری شخصی که با راه‌اندازی صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار محتوا و انجام رفتار منافی عفت در لایو اینستاگرام می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ «علی کسانی» روز چهارشنبه گفت: کارشناسان این پلیس با رصد فضای‌سایبر صفحه ای را در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام شناسایی کردند که با الگوبرداری از پیج‌های مبتذل غربی اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی برای مخاطبین کرده و آنان را به انجام اعمال منافی‌عفت تشویق می‌کرد.

به گزارش رکنا، این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی کارشناسان سایبری، مشخص شد صاحب پیج ساکن استان کرمانشاه بوده و به صورت زنده با انجام اعمال منافی عفت، صدمات جبران‌ناپذیری به نوجوانان و جوانان وارد می‌کرده است؛ لذا با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی صاحب صفحه در دستور کار کاراگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری و هماهنگی مراجع قضایی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد و در نهایت ادله جرم به آزمایشگاه بررسی ادله سایبری منتقل شد.

سرهنگ کسانی در ادامه با اشاره به اینکه متهم دلیل این کار خود را سرگرمی و کسب درآمد بیان کرده است، هشدار داد: براساس ماده۷۴۲ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی محتویات مستهجن را منتشر یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد: نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان مثل فضای حقیقی امری طبیعی و الزامی است و خانواده‌ها باید با دوستی با فرزند خود و اختصاص وقت و توجه بیشتر، از آنان در این فضا مراقبت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟