عجیب ترین انگیزه برای دزد بی رحم خیابان های شرق تهران + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 30.22M | مدت زمان ویدیو: 00:04:46

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، چندی قبل ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در جریان موبایل قاپی های سریالی در شرق تهران شدند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری عاملان این سرقتها به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در تحقیقات میدانی و بررسی دوربین مداربسته، 2 سارق موتور سوار که موتور پالس سفید رنگ دست به موبایل قاپی می زدند را شناسایی کردند.

تیم پلیسی در عملیاتی غافلگیرانه این 2 سارق حرفه ای را که در مناطق بلوار ابوذر، پیروزی و نبرد دست به موبایل قاپی می زدند را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و متهمان در همان تحقیقات ابتدایی به 60 فقره موبایل قاپی اعتراف کردند.

سرقت به خاطر مواد مخدر

امیر 27 ساله که اعتیاد شدید به مواد مخدر شیشه دارد به خبرنگار رکنا گفت: به خاطر سرقت و مواد مخدر، درگیری و حمل گاز اشک آور به زندان رفتم و آخرین بار تیرماه امسال بود که از زندان آزاد شدم اما به خاطر تامین هزینه های اعتیادم دوباره تصمیم به سرقت گرفتم.

وی افزود: مسعود بچه محل مان بود و پیشنهاد سرقت را به او دادم که پذیرفت تا در سرقت ها همراهی ام کند و هر گوشی سرقتی را با 10 گرم مواد مخدر شیشه و هروئین معامله می کردم.

این سارق حرفه ای ادامه داد: پشیمانم و بارها بخاطر اعتیادم به کمپ ترک اعتیاد رفتم اما اشتباه کردم و دوباره به سراغ مواد رفتم، دیگر خسته شدم و اینبار آزاد شوم مواد را ترک می کنم و پیش مادرم می روم و دیگر خلاف نمی کنم.

سارق پر توقع

مسعود 38 ساله که سارق حرفه ای اما تازه کار است به خبرنگار رکنا گفت: یک خودروی پراید دارم و با آن مسافرکشی می کردم اما وضعیت خوبی نداشتم و چون توقع زیادی از زندگی ام داشتم تصمیم به دزدی گرفتم. دوست داشتم زندگی خوبی داشته باشم به همین خاطر وقتی امیر پیشنهاد دزدی داد با او همکاری کردم.

وی افزود: در خیابان دیده بودم که موبایل قاپی می کنند و یاد گرفته بودم به همین خاطر من در زمان اقدام به قاپیدن گوشی های موبایل می کردم و هر گوشی موبایل را که می فروختم 200 تا 500 هزار تومان به من می رسید که در مدت زمان کوتاهی 60 فقره موبایل قاپی کردم.

سارق جوان ادامه داد: موبایل های سرقتی را اوراق می کنند و از قطعاتش استفاده می کنند به همین خاطر خیلی سخت می توان گوشی سرقتی را صاحبش پیدا کند.

این دزد پر توقع افزود: در زمان صحبت کردن با موبایل در داخل خودرو شیشه هایتان بالا باشد و گوشی را هیچ وقت در دسترس قرار ندهید و در خیابان های خلوت نیز با موبایل صحبت نکنید چون سارقان زاغ زنی می کنند و در فرصتی مناسب دست به دزدی می زنند.

بنا بر این گزارش، این 2 سارق برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 637814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟