مقصر مرگ ببر در باغ وحش ارم کیست ؟ برخورد می شود

به گزارش رکنا ، معاون دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: باغ وحش‌ها اگر پارامترهای تعیین شده را رعایت نکنند، اخطار کتبی می‌گیرند و اگر موضوعات مهم‌تری باشد، امکان تعطیلی شان وجود دارد.
«سید مهدی حسینی» معاون دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست با اشاره به مرگ ببر سفید در باغ وحش ارم و شرایط نامناسب اغلب باغ وحش‌های کشور، بیان کرد: ما بخشنامه‌ای برای ایجاد و هم نظارت بر باغ وحش‌ها داریم و اگر پارامترهای تعیین شده را رعایت نکنند، منجر به اخطار کتبی می‌شود و اگر موضوعات مهم‌تری باشد حتی امکان دارد باغ وحش ارم تعطیل شود.

برخورد با باغ وحش ارم در پی مرگ ببر سفید

وی ادامه داد: اما بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که بر اثر سهل انگاری پیش آمده، یعنی عمدی در کار نبوده تا بخواهیم باغ وحش را تعطیل کنیم و بر اساس خطایی که رخ داده جزایی را تعیین می‌کنیم.

او درباره چرایی تلف شدن ببر سفید در باغ وحش ارم گفت: طبق گفته‌ها حصار تخریب شده، یعنی حصار ایمن نبوده که این اتفاق افتاده است و بعد هم زد و خوردی پیش آمده و باعث مرگ ببر ماده شده و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان تهران این موضوع را در دست بررسی قرار دادند، البته گزارش هنوز به دست ما نرسیده است و فقط به صورت تلفنی با باغ وحش مذاکره داشتیم.

حسینی بیان کرد: ما منتظر هستیم تا کارشناس به صورت کتبی گزارش را برای ما بیاورد تا برخورد مناسب صورت بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب در اغلب باغ وحش‌های کشور، گفت: کسانی که می‌خواهند متولی این مساله باشند باید هم دانش کافی و هم استطاعت مالی داشته باشند، چون بیشتر گرفتاری ما این است که باغ وحش‌ها اقتصادی نیستند و هزینه‌ی نگهداری باغ وحش زیاد شده است، حتی در زمان شیوع کرونا باغ وحش‌ها به حالت تعطیل در آمدند.

حسینی درباره برخورد با باغ وحش ارم گفت: قطعا برخود صورت می‌گیرد، حالا اینکه برخورد به چه شکل باشد باید منتظر گزارش کارشناسان از استان باشیم و الان نمی‌توانم نظر قطعی بدهیم، چون هنوز گزارش مکتوب به دست ما نرسیده است و اگر احساس کنیم نیاز به یک ضوابط‌ قوی‌تری داریم، آن را انجام می‌دهیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟