چرا این قاتل کرمانی پس از 8 سال اعدام نشد ؟

به گزارش رکنا، مهدی تقی زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان در امور شورا‌های حل اختلاف از بخشش اولیاء دم و رهایی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از ۸ سال با همت و تلاش شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان خبر داد.

تقی زاده خبر گفت: محکوم این پرونده هشت سال قبل در پی یک نزاع و درگیری یک نفر را به قتل رسانده بود که بعد از مدتی توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر و پس از طی مراحل قانونی روانه زندان شده است.

رهایی یک محکوم از قصاص با همت شورای حل اختلاف کرمان

معاون قضایی دادگستری کرمان ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی برای این قاتل و طی مراحل قضایی، این فرد محکوم به قصاص نفس شده بود که با ابراز پشیمانی قاتل و خانواده وی برای جلب رضایت اولیاء دم پرونده جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس شیوع بیماری کووید 19 اعضاء شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوب و شایسته توانستند پس از برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، رضایت اولیاء دم را نسبت به عفو و بخشش قاتل جلب کنند و پرونده پس از ۸ سال با سازش مختومه و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟