پایان 20 سال کابوس اعدام یک قاتل در زندان ابهر

 قاتل ابهری پس از گذشت ۲۰ سال از ارتکاب جرم، با تلاش و میانجیگری معاون دادستان و مجموعه اجرای احکام کیفری دادسرای ابهر با گذشت اولیای دم، از قصاص رهایی یافت.

به گزارش رکنا ، رییس کل دادگستری استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: بهمن ماه سال ۷۹ در جریان یک سرقت و درگیری میان چند نفر جوان ۱۸ ساله ای بر اثر ضربات متعدد به قتل رسید و قاتل متواری شده و به مکان نامعلومی گریخت.
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: بلافاصله دستور قضایی برای انجام تحقیقات و دستگیری قاتل صادر شده و پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای دستگیری قاتل ادامه یافت تا اینکه قاتل ۲۹ ساله در سال ۱۳۸۴ دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

قاتل ابهری بعد از ۲۰ سال با گذشت اولیای دم از قصاص نجات یافت

رییس شورای قضایی استان اظهار داشت: پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی جهت رسیدگی به شعبه ۱۰۱ کیفری ابهر ارجاع و با توجه به قراین و اقرار قاتل رای قصاص صادر و پس از تایید دیوان عالی کشور مجرم در آستانه اجرای حکم قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پس از طی روند قانونی پرونده، با قرار گرفتن مجرم در آستانه قصاص، با تلاش و میانجیگری معاون دادستان و مجموعه اجرای احکام کیفری دادسرای ابهر با گذشت اولیای دم، اجرای حکم متوقف و قاتل از قصاص نجات یافت.
صادقی نیارکی افزود: با صلح و سازش این پرونده تعداد رهایی یافتگان از قصاص در استان از اول سال جاری تا کنون به ۹ نفر رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟