رهبر جدید داعش را بشناسید / عبدالوهاب الساعدی خبر داد + عکس

به گزارش رکنا، عبدالوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت: ابوابراهیم القرشی، رهبر جدید داعش قادر به اداره این گروه به شکل مستقیم نیست. اطلاعات نشان می‌دهد وی بین عراق و سوریه به ویژه در مناطق مرزی در رفت و آمد است. رهبر داعش به صورت مخفیانه و به تنهایی رفت و آمد می‌کند. ما جزئیات کاملی درباره القرشی که به فرد غیرمهمی تبدیل شده است، داریم.

وی افزود: حین بازداشت بسیاری از اعضای داعش از آن‌ها پرسیدیم که به صورت مستقیم با القرشی بیعت کرده‌اند یا خیر گفتند که نه او را دیده و نه صدایش را شنیده‌اند بلکه با یک سایه بیعت کرده‌اند.

سال میلادی گذشته داعش اعلام کرد القرشی به جای ابوبکر بغدادی که در عملیات نظامی آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ کشته شد، تعیین شد.

نیروهای عراقی برخی مواقع عملیات نظامی در مناطق مرزی با هدف ممانعت از نفوذ داعش از سوریه انجام می‌دهند.

یکی از افسران فرماندهی عملیات الجزیره و بادیه ارتش و مسئول حفظ امنیت مناطق غرب عراق به وجود تدابیر امنیتی شدید برای ممانعت از نفوذ اعضای داعش به داخل عراق اشاره کرد.

وی گفت: لازم است مرزها با دستگاه‌های نظارتی پیشرفته و دوربین‌های مدرن کنترل شوند. خطر داعش تنها به مرزها محدود نمی‌شود بلکه شامل مناطق صحرایی گسترده در استان الانبار تا استان نینوا است. این مناطق قدرت زمینی و هوایی فوق العاده‌ای نیاز دارند برای همین از جنگنده‌های ائتلاف بین المللی برای انجام حملات هوایی در مناطق صعب العبور استفاده می‌شود.

واین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: مأموریت ائتلاف در کمک به نیروهای عراقی برای پیگرد بقایای داعش و پیگیری تحرکاتشان تا زمان تحکیم ثبات در عراق است.

وی گفت: حملات هوایی بنا به درخواست طرف عراقی در صورت نیاز نیروهای عراقی به کمک انجام می‌شود. ائتلاف ۳۷۸۰۰ سورتی پرواز در عراق طی شش سال اخیر انجام داده است. هدف از حملات ائتلاف هدف قرار دادن سلاح‌های داعش و فشار بیشتر بر بقایای داعش در اماکن صعب العبور و ممانعت از تحرک تروریست‌ها در آنجاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟