به گزارش رکنا، محمد رضا احمدی، رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان از رهایی هفتمین محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف این استان خبر داد و عنوان کرد: سال ۱۳۹۶ یک جوان درشهرستان خرمدره مقتول را به صورت تصادفی در خیابان مشاهده و سوار بر موتور سیکلت کرده به محل وقوع جرم رفته و پس از مشاجره با مقتول وی را به قتل رسانده و از محل متواری می شود. پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و توسط دادگاه کیفری یک استان زنجان حکم به قصاص نفس متهم صادر شد که پس از تایید این رأی توسط دیوان عالی کشور، پرونده جهت اجرا ابلاغ شد.

رییس شورا‌های حل اختلاف استان زنجان با اشاره به این که با درخواست اولیای دم، حکم قصاص این فرد صادر شده بود، افزود: پس از تایید رای، این پرونده به شورای مصلحین شهرستان خرمدره برای سازش ارجاع شد.

احمدی خاطرنشان کرد: پس از بار‌ها نشست و پادرمیانی، تشکیل جلسات متعدد با خانواده مقتول، تبیین جایگاه والا‌ی عفو در آموزه‌های دینی و بیان اهمیت جایگاه فرهنگ گذشت در جامعه توسط اعضای شورای حل اختلاف، شورای مصلحین و ریش سفیدان، در نهایت اولیای دم از اجرای حکم منصرف شدند و قاتل را بخشیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 627569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟