آبروریزی دختر بوشهری توسط مرد شیطان صفت / پلیس فاش کرد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری مزاحم اینترنتی که با سوء استفاده از تصاویر شخصی شاکی اقدام به تهدید وی کرده بود خبر داد.

 به گزارش رکنا ، سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر درتشریح این پرونده گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان با مبنی بر اینکه فردی ناشناس وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: با اقدامات کارشناسی مأموران پلیس، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که وی مدتی قبل با خواستگاری از شاکی به منزل آنها رفت و آمد داشته ولی به علت اختلاف نظر و عدم موافقت خانواده، موضوع ازدواج منتفی گردیده است.

شناسایی مزاحم اینترنتی که خواستگار سابق بود

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی با مقام قضائی، این مجرم سایبری طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و با بررسی تجهیزات مکشوفه، تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به شاکی نیز مشاهده شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: متهم پس از دستگیری ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود بیان داشت که با شنیدن جواب منفی از دختر مورد علاقه اش، با هدف انتقام از وی قصد انتشار این تصاویر را داشته‌ است.

این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ذخیره تصاویر شخصی در گوشی خودداری کنند و به‌هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات هوشمندی را که به اینترنت متصل می‌کنند بعنوان حریم خصوصی و فضای امن تلقی نکرده و در صورت تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی، تبلت و غیره، محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره‌ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟