اعدام نشد قاتلی که در خانه هم عذاب وجدان دارد / تصمیمی سخت در قتلی تکاندهنده

به گزارش رکنا، بیست و هشتم تیرماه امسال به مأموران کلانتری‌۱۳۶ فرجام خبر رسید، پسر 19ساله ای به نام امین که از ناحیه گردن چاقو خورده بود به بیمارستان الغدیر منتقل شده اما تلاش پزشکان برای نجات جان وی بی نتیجه مانده و وی تسلیم مرگ شده است.

ماموران پلیس به بیمارستان رفتند و به بازجویی از پدر امین پرداختند.

پدر وی به ماموران گفت: ساعت‌۱۲ شب ما در خانه بودیم که امین در حالی که چاقو خورده و نیمه جان بود با ماشین به خانه آمد. پسرم قادر به صحبت کردن نبود. ما بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و او را به بیمارستان منتقل کردیم، اما پسرم جان سپرد. او از مدتی قبل با دوستان قدیمی‌اش اختلاف داشت و به احتمال زیاد قربانی درگیری با آنها شده است.

به دنبال اظهارات این مرد تحقیقات پلیس آغاز شد .

در بررسی ها روشن شد امین خلافکار بوده و چندین بار نیز به خاطر فروش مشروبات الکلی به زندان رفته بود و به همین خاطر با خانواده‌اش اختلاف داشت.

قتل مرموز پسرجوان در تهران / نخستین سرنخ

تحقیق از همسایه ها سرنخ تازه ای را به پلیس داد و روشن شد همسایه ها همان شب صدای درگیری امین و برادر بزرگش سعید را شنیده بودند.

با به دست آمدن این سرنخ ماموران به بررسی دوربین مداربسته در خیابان پرداختند و فهمیدند امین همان شب در حالی که سرحال بود به خانه برگشته است.

وقتی پلیس به بررسی خانه پدری قربانی پرداخت و با لکه های خون روی وسایل خانه روبه رو شد که به تازگی تمیز شده بود، فرضیه جنایت خانوادگی قوت گرفت.به این ترتیب برادر بزرگ امین به عنوان نخستین مظنون بازداشت شد و به قتل برادرش به خاطرحفظ آبرو اعتراف کرد.

تشریح جنایت خانوادگی در دادگاه

سعید گفت: برادرم با رفتارهایش آبروی ما را برده بود. او هر شب مست به خانه بر می گشت و خانه مان پاتوق خریداران مشروب شده بود. به همین خاطر اخرین بار وقتی با پدرم درگیر شد برای ترساندن او چاقو کشیدم. اما چاقو ناخواسته به گردن او برخورد کرد.

به دنبال اعتراف های این مرد و بازسازی صحنه جرم برای سعید کیفرخواست صادر شد.

وی دیروز در حالی در شعبه دهم پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادرش از قصاص گذشتند و اعلام کردند از وی هیچ شکایتی ندارند.

در دادگاه

سعید در تشریح جزییات ماجرا گفت: برادرم چندسال قبل به دام دوستان ناباب افتاد.او همیشه مشروب مصرف می‌کند و مشروب هم می‌فروخت. به همین خاطر آخرین بار در سال 98 به زندان افتاد. اما اسفندماه به خاطر شیوع ویروس کرونا از زندان مرخصی گرفت. اما او دست از خلاف بر نمی داشت و با رفتارهایش آبروی ما را برده بود.

وی ادامه داد: او همیشه پدر و مادرم را اذیت می کرد. آخرین بار در حالی که به شدت عصبانی بود وارد خانه شد و با پدر و مادرم درگیر شد. او می گفت آخرین بار پدر و مادرم او را لو داده‌اند که پلیس او را دستگیر کرده است. سعی کردم او را ارام کنم اما نشد.او یکباره به سمت پدرم حمله کرد و او را با مشت و لگد زد.

متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من سعی کردم برادرم را به بیرون از خانه هدایت کنم. اما نشد. او پدرم را تهدید به مرگ می کرد. به همین خاطر برای ترساندن او چاقوی ضامن دار امین را از او گرفتم و سمتش پرتاب کردم اما چاقو ناخواسته به گردنش برخورد کرد.

این متهم گفت: باور کنید من قصد کشتن برادرم را نداشتم. وقتی امین روی زمین افتاد ترسیدم. به همین خاطر بلافاصله با اروژانس تماس گرفتم اما به دروغ گفتم احتمالا دوستانش او را با چاقو زده اند. من از ترسم وسایل خانه را که خونی شده بود تمیز کردم تا پلیس را گمراه کنم. اما حالا پشیمانم و طلب بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟