سرنوشت عجیب 27 اعدامی در مازندران / زندانی ها باور نمی کردند

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران از  ۲۷ فقره قصاص نفس جلویگیری کردند.

به گزارش رکنا، محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری استان مازندران با گرامی داشت سالروز تشکیل شورای حل اختلاف اظهارکرد: رویکرد قوه قضائیه استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان به منظور نهادینه کردن توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و این هدف باید با همدلی و همکاری درمیان اعضای کارکنان شورای حل اختلاف در استان مازندران وهمچنین جامعه نهادینه گردد.

وی ضرورت توجه مجموعه‌های قضائی به موضوع صلح و سازش رامورد تاکید قرارداد و بیان کرد: تلاش و اهتمام مسئولان قضائی و اعضای شورای حل اختلاف در سراسر استان سبب شده در۷ ماه گذشته ۲۷ فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹ برابری داشته است.

عملکرد مناسب دستگاه قضایی مازندران

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه گفت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های مجموعه دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و در تلاش هستیم با تلاش و پشتکار اعضای شورای حل اختلاف در پایان سال عملکرد خوب و مناسبی در کشور داشته باشیم.

اکبری همچنین اظهارکرد: در هفت ماه گذشته ۱۱۱ هزار و ۴۲۸ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده است که از این تعداد ۱۱۸ هزار ۲۷۷ فقره پرونده با همت همکاران شورای حل اختلاف مختومه و تعداد ۱۶ هزار ۲۵۷ فقره نیز منجر به صلح و سازش شد.

وی به موضوع ابلاغ الکترونیک در شورای حل اختلاف استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۸۴ هزار ۴۳۱ ابلاغ در ۶ماه گذشته صادر شده که از این تعداد ۳۶۵ هزار ۱۵۲ ابلاغ به صورت الکترونیکی بوده و نشان می دهد ۹۵ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیک است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: در۶ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش بر اساس بخشنامه رییس قوه قضائیه،آمارپرونده های ارجاعی از دادسرا و محاکم قضائی به شورای حل اختلاف استان مازندران، ۲۱ درصد افزایش داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟