سیر تا پیاز قاچاق اعضای بدن بیماران کرونایی در ایران + پشت پرده ها

به گزارش رکنا، به گفته مهدی شادنوش رئیس مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت این مطالب از خارج کشور منتشر می شود و قصد این افزایش نگرانی مردم در این روزهای کرونایی است.

مهدی شادنوش افزود: وزارت بهداشت به دقت شایعاتی که در زمینه تجارت و خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی منتشر می شود را رصد می کند، حراست وزارت بهداشت نیز به دقت این شایعات و افرادی را که با بازنشر این مطالب به گسترش آن دامن می زنند، زیر نظر دارد.

تجارت اعضای بدن بیماران کرونایی در تبریز

اما موضوع به صحبت های مهدی شادنوش ختم نشد و هر از گاهی تیتر خبر فروش اعضای بیماران کرونایی در فضای مجازی دیده می شد اما هیچ منبع رسمی از فروش قطعی اعضای بدن بیماران صحبت نکرد تا اینکه دادستان عمومی و انقلاب تبریز از دستگیری چندتن از شایعه سازان در این خصوص خبر داد.
محبوب علیلو اظهار کرد: در پی انتشار محتوایی با تیتر "تجارت اعضای بدن، پشت پرده بیماری مرموز کرونا در تبریز» منتشر کنندگان این محتوا، با دستور دادستان و پیگیری های پلیس فتای استان دستگیر شدند.
علیلو با اشاره به اینکه در بخشی از این مطلب غیر واقع به یک پرونده در یکی از شعب دادسرای شهرستان تبریز استناد شده بود، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در سطح حوزه های قضاییه استان چنین پرونده ای تشکیل نشده است.
با وجود تکذیب های مسئولان در خصوص قاچاق اعضای بدن بیماران اما هنوز کسانی هستند که در فضای مجازی به انتشار خبرهای دروغ دست می زدند و برخی مردم هم به بازنشر این اخبار کمک می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟