تعویق دادگاه رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس

به گزارش رکنا ، «پاتریک وینتور» خبرنگار نشریه انگلیسی گاردین سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که دادگاه عالی انگلیس که قرار بود روز سوم نوامبر [13 آبان] به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس بابت مبلغ قراردادهای اجرا نشده از سوی طرف انگلیسی رسیدگی کند، برگزاری جلسه رسیدگی به این پرونده را با 20 آوریل 2021 [31 فروردین 1400] موکول کرده است.

دولت انگلیس بابت عدم تحویل تانک‌های چیفتن سفارش داده ‌شده از سوی ایران، حدود 400 میلیون پوند به دولت ایران بدهکار است. این تانک‌ها در رژیم پهلوی سفارش داده شده بودند و با وقوع انقلاب اسلامی ایران، دولت انگلیس تحویل آنها به ایران را منتفی دانست.

اواسط شهریورماه «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با اشاره به مفاد قرارداد مربوط به اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا و ایران و اختلاف حقوقی در این زمینه، اذعان کرد کرد که دولت انگلیس در قضیه قرارداد تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است و باید تمامی راه‌های قانونی و حقوقی برای بازپرداخت این بدهی‌ها بررسی شود.

بن والس که قبلاً باز بودن پرونده این بدهی را برای دولت انگلیس شرم‌آور خوانده بود، در عین حال تأکید کرد که هرگونه پرداختی به ایران نباید در تناقض با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟