قتل عمدی 3 بیمار کرونایی در بیمارستان تهران / اقدام وحشتناک در شیفت شب

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، آخرین روزهای مهر امسال بود که نماینده حقوقی یکی از بیمارستان های تهران با حضور در دادسرای امور جنایی از یکی از پرسنل بیمارستان در ماجرای مرموز مرگ 3 بیمار کرونایی اعلام شکایت کرد.

این مرد به بازپرس پرونده گفت: فرید از کارمندان بخش طبی بیمارستان و در کار تنظیم فشار دستگاه اکسیژن فعالیت دارد و به نظر می رسد به خاطر اختلافی که با یکی از همکارانش داشته اقدام به دستکاری و خاموش کردن یکی از دستگاه های اکسیژن و باعث کم شدن اکسیژن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شده و این کار او باعث مرگ 3 بیمار کرونایی شده است که این کار را تعمدی انجام داده است.

تحقیقات در خصوص مرگ 3 بیمار کرونایی

همین کافی بود تا بازپرس ساسان غلامی از شعبه 3 دادسرای امور جنایی تهران دستور تحقیقات را برای ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران صادر کند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که فرید 31 ساله ظاهراً اعتیاد به مواد مخدر داشته و رفتار خوبی در بیمارستان ندارد و بارها پرسنل بیمارستان این موضوع را گزارش کرده اند و این در حالی است که این مرد با یکی از همکارانش اختلاف شدیدی داشته و حتی این اختلافات باعث شده در روزهای گذشته فرید با سعید در بیمارستان درگیر و 2 انگشت حسن در این دعوا شکسته و شیشه های اتاقی که در آن این درگیری رخ داده نیز شکسته شود.

همکاران فرید ادعا کردند که فرید از 2 سال قبل در بیمارستان مشغول شده و ارتقای درجه نگرفته است اما سعید که به تازگی در بیمارستان استخدام شده از نظر وضعیت کاری ارتقاء گرفته و وضعیت بهتری نسبت به فرید در بیمارستان دارد و این درگیری و اختلافات به خاطر حسادت فرید به سعید بوده است.

تجسس ها نشان از آن داشت که فرید این کار را تعمدی و برای درست کردن پاپوش برای همکارش انجام داده است چرا که روز بعد از کار روز کاری فرید شیفت سعید بوده و فرید با صحنه سازی و تخریب دستگاه ها سعی داشته مشکلات رخ داده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان را به گردن سعید که شیفت کاری است بوده بیندازد که این دست کاری باعث مرگ 3 بیمار کرونایی شده است.

فریدحتی شب حادثه از دستگاه اکسیژن نیز تصویربرداری کرده تا مدرکی در دست داشته باشد و نشان دهد دستگاه ها در شیفت او مشکلی نداشته و در تحقیقات کسی به فرید شک نکند اما این اقدامات کافی بود تا مسیر تحقیق شک پلیس را به فرید بیشتر کند.

کمبود اکسیژن در بخش بیماران کرونایی

بررسی ها نشان از آن داشت که شب حادثه حال بیماران بد شده و از دستگاه های اکسیژنی که داخل اتاق بوده استفاده شده است اما اکسیژن کافی نبوده و بیماران به کام مرگ فرو رفته اند.

دستگیری یکی از پرسنل بیمارستان

بازپرس غلامی با توجه به اطلاعات جمع آوری شده دستور بازداشت فرید را صادر کرد و او روز 5 آبان ماه امسال دستگیر شد.

فرید در تحقیقات پلیسی گفت: کاردان الکترونیک هستم و ازدواج کرده ام و درگیری و اختلافاتم را با سعید نیز قبول دارم اما اینکه تعمدی دستگاه های اکسیژن را دستکاری کرده و باعث مرگ 3 بیمار کرونایی شده باشم را قبول ندارم.

وی افزود: کار من تنظیم فشار در دستگاه های اکسیژن بیماران بخش مراقبت های ویژه است. عدد نرمال این دستگاه ها 4 است و اگر عدد بالاتر یا پایین تر رود باید بلافاصله این عدد را به عدد نرمال برسانیم. در 24 ساعتی که در بیمارستان بودم مرتب دستگاه را چک می کردم و آن شب چند باری افت فشار داشتیم اما دستگاه را تنطیم کردم و مشکل خاصی نبود. چندباری افت فشار داشتیم اما مشکل را حل کردم. آن شب از بخش ویژه بیمارستان که کرونایی ها بستری هستند گفتند که دستگاه آلارم می دهد. همه چیز را چک کردم و حتی به بخش رفتم ولی هیچ مشکلی نبود.

فرید ادامه داد: در بیمارستان 2 دستگاه اکسیژن داریم که یکی از آنها زاپاس است و در موارد خاص و ضروری از آن استفاده می کنیم. چون آن شب شرایط خاصی نبود، دستگاه دوم را خاموش کردم و تعمدی در کار نبود. من آن شب کارم را به درستی انجام دادم و بعد از پایان شیفت کاری ام به خانه برگشتم و مجدد به سر کار رفتم و مشکل خاصی در این مدت نبود.

بازپرس غلامی در این مرحله دستور تحقیقات و تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی این موضوع که 3 بیمار کرونایی به خاطر افت فشار و اختلال در دستگاه جان خود را از دست داده اند یا علت مرگ آنها به خاطر بیماری بوده است.

بنا بر این گزارش، خانواده 3 بیمار با حضور در دادسرا خواستار شناسایی عامل اصلی این حادثه شدند که بازپرس ویژه قتل دستور داد تا فرید برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گیرد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 620874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیره خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟