راز فروش اعضای بدن بیماران کرونایی در تبریز !

به گزارش رکنا ،  دادستان عمومی و انقلاب تبریز اعلام کرد: شایعه پراکنان فضای مجازی که تجارت اعضای بدن بیمار کرونایی را شایع کرده بودند در دام قانون گرفتار شدند.

محبوب علیلو اظهار کرد: در پی انتشار محتوایی با تیتر تجارت اعضای بدن، پشت پرده بیماری مرموز کرونا در تبریز، منتشر کنندگان این محتوا با دستور دادستان و پیگیری‌های پلیس فتای استان دستگیر شدند.

وی گفت: با افرادی که با نشر مطالب کذب که باعث تشویش اذهان عمومی شوند، تعارف نداریم و برابر با عنوان جرم کیفری، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

شایعه سازان تجارت اعضای بدن در تبریز دستگیر شدند

علیلو با اشاره به اینکه در بخشی از این مطلب غیر واقع به یک پرونده در یکی از شعب دادسرای شهرستان تبریز استناد شده بود، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: در سطح حوزه‌های قضائیه استان چنین پرونده‌ای تشکیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای نشر و بازنشر مطالب جرم محسوب می‌شود و منتشر کننده آنچه آگاهانه و چه ناآگاهانه، نمی‌تواند ادعا کند که از صحت و سقم مطلب خبری نداشته است.

وی از مردم خواست اگر از صحت مطلبی اطمینان ندارند، از انتشار آن خودداری کنند.

حسینی مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در واکنش به این خبر گفت: محتوا به اندازه‌ای غیر علمی و غیر کارشناسی بود که دانشگاه علوم پزشکی تبریز لزومی به ارائه تکذیبیه نمی بیند.

سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتای استان نیز گفت: تاکنون ۳ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند و پرونده روند قانونی خود را طی می‌کند و شاید دست‌های زیادی در تهیه و انتشار این محتوا رو شود.

چند روزی بود در فضای مجازی استان خبری منتشر می‌شد که در آن ادعا شده بود اعضای بدن بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تبریز خارج و خرید و فروش می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟