سیر تا پیاز دختر آبادانی و ناگفته های پشت پرده + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 16.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:01

به گزارش رکنا ، اگر شرکت پالایش نفت آبادان در زمانی که «بهاره» کارمند آقای «ن» صاحبخانه محل مورد حمله، رییس آن بود مراقبت بیشتری به خرج داده بود امروز یکی از دلایلی که به وقوع کوی «بریم» آبادان و انتشار فیلم آن منجر شد، دست نمی‌داد.
اگر گوشی هوشمند داشته باشید و در یکی، دوتا کانال عضو یا در اینستاگرام دستی داشته باشید حتما فیلمی که در آن دختری در محاصره چندین نفر نقش بر زمین بود و صورتش خون‌آلود که بعد به ماجرای دختر آبادان معروف شد را دیده‌اید و درباره آن خوانده‌اید. اما آنچه تا این لحظه هیچ‌ کدام از آن مسوولانی که با عجله سعی کردند گزارشی از ماوقع بدهند از آن اطلاعاتی نداده‌اند «پیش از حادثه» بوده است.

همه ابهامات در حادثه دختر آبادان/ «بهاره» چرا راهی آن خانه شد؟

پرسش‌هایی که می‌تواند علت وقوع این حادثه را بجوید. اینکه چرا یک دختر جوان آشفته و کلافه باید به خانه مردی حمله ببرد؟ چیزی که فرماندار آبادان با تاکید سعی داشت بگوید آنچه در شبکه‌های اجتماعی شنیدید نیست اما به سرعت فیلم‌هایی از دختر حمله‌ کننده منتشر شد که در آن تاکید می‌کرد باردار نیست. در فاصله آخرین روز مهر ۹۹ تا دیروز خبرهای مختلفی از احضار افراد حاضر در فیلم، کارکنان حراست شرکت ملی نفت چه از سوی پلیس، چه از سوی دستگاه قضایی و چه از سوی شانا - خبرگزاری وزارت نفت - منتشر شد.

بخشی از واکنش‌ها به فیلم این ماجرا که با هشتگ دختر آبادان در توییتر و اینستاگرام منتشر شد، متوجه رفتار مامور حراست بود اما جالب است که جز یک وکیل، شیما قوشه، هیچ کس به این موضوع اشاره نکرد که در قوانین شرعی و جزایی ما اگر حتی به سارق آسیبی وارد کنیم باید دیه‌ آن را پرداخت کنیم و چطور است آنگونه یک نفر را دوره می‌کنیم؟ اما آنچه «بهاره» را به «دختر آبادان» در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تبدیل کرد چه بود؟

گر چه ممکن است شما از طریق گوشی هوشمندتان یا اخبار تلویزیون و نظایر آن حادثه و ترتیب وقع آن را شنیده باشید اما ما هم بر آن مروری خواهیم کرد. اما قبل از آن مهم‌ترین مساله چیزی است که به وقوع حادثه منجر شده است. شاید بهترین اقدام دستگاه‌های مسوول این باشد که مشخص کنند در زمانی که «بهاره» در همان اداره‌ای که ساکن خانه محله «بریم» در آبادان رییسش بوده، کار می‌کرده چه اتفاق یا اتفاقاتی میان آنها روی داده ‌است. شایعاتی که فرماندار آبادان بر آنها تاکید می‌کرد متوجه رابطه میان «بهاره» و رییس یکی از واحدهای شرکت نفت بود. چیزی که «بهاره» در نخستین فیلمی که از او به ‌طور رسمی از تلویزیون ایران و شبکه راه‌دانا منتشر شد در اتاقی موکت ‌شده نشسته و درباره آن گفت: به هیچ وجه من از صاحب این خانه باردار نیستم و آنچه گفته می‌شود شایعه است و از مردم می‌خواهم به آن توجه نکنند.

ابتدا همه چیز تحت‌الشعاع اقدامات ماموری که باتوم در دست داشت و لباس حراست پوشیده بود قرار گرفت. مردی که با باتوم، با دست و پای خود بدن دختری که خون صورتش را پوشانده بود را لمس می‌کرد. از اینجا بود که همه اصل ماجرا را جستند. زین‌العابدین موسوی، فرماندار آبادان یکی از نخستین چهره‌هایی بود که با ماسک مقابل دوربین قرار گرفت تا روایت خود را از آنچه منجر به انتشار این ویدیو شده، بگوید. او تاکید کرد: موضوع کتک خوردن یک زن در آبادان به آن صورتی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیست ولی همه افراد موجود در کلیپ بازداشت شدند.او در این ‌باره افزود: این دعوا به دلیل درگیری‌های شخصی با خانواده مرد اتفاق افتاده است.

در این ‌باره پرونده قضایی تشکیل شد و دادستان آبادان به زودی در این خصوص صحبت خواهد کرد.در همین حال خبرگزاری مهر در خبری این ماجرا را به نقل از سروان امیرسام‌کمایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان روایت کرده بود. او گفته بود: زن جوان با صاحبخانه اختلاف قدیمی و شخصی داشته و برای تسویه‌حساب وارد خانه شده که توسط اهالی داخل خانه و ماموران حراست منطقه دستگیر و تحویل ماموران کلانتری داده شد.

همچنین خبرگزاری میزان در خبری با دادستان آبادان گفت‌وگو کرد که او در توضیح این ماجرا گفت: دادیار شعبه هفتم دادستانی آبادان به منظور تکمیل تحقیقات پیرامون ماجرای اخیر اتفاق افتاده در این شهر، به احضار یکی از پرسنل شرکت نفت و برادرش پیرو بررسی موضوع ضرب و شتم دختر جوان توسط آنها اقدام کرده است. حمید مرانی‌پور توضیح داد: در حال حاضر یکی از دوربین‌های مداربسته مستقر در محل حادثه برای بازیابی اطلاعات به مراجع ذی‌ربط ارایه شده و به محض وصول اطلاعات مندرج در آن، تحقیقات تکمیلی را ادامه می‌دهیم.

پرسش‌هایی که می‌تواند علت وقوع این حادثه را بجوید. اینکه چرا یک دختر جوان آشفته و کلافه باید به خانه مردی حمله ببرد؟ چیزی که فرماندار آبادان با تاکید سعی داشت بگوید آنچه در شبکه‌های اجتماعی شنیدید نیست اما به سرعت فیلم‌هایی از دختر حمله‌ کننده منتشر شد که در آن تاکید می‌کرد باردار نیست

دادستان آبادان گفت: در هیچ تاریخی پیش از این شکایتی از جانب آن دختر جوان علیه این پرسنل شرکت نفت در سیستم قضایی درج نشده و تنها در اردیبهشت‌ماه سال جاری این دختر جوان علیه فردی که دوست این فرد بوده است، شکایتی را دایر بر سرقت اموال در شعبه دوم دادیاری دادستانی آبادان درج کرده بود. او در ادامه افزود: این خانم که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به پزشکی قانونی ارجاع شده است. مرانی پور تاکید کرد: این خانم به واسطه اتفاق اخیر، از این پرسنل شرکت پالایش نفت آبادان شکایت کرده است و قوه قضاییه نیز با جدیت و به صورت ویژه شکایت مذکور و پرونده را رسیدگی خواهد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی، رییس کل دادگستری خوزستان در این ‌باره به خبرگزاری قوه قضاییه گفت: اقدامات قضایی و قانونی برای ضاربان این دختر صورت گرفته است و مامور نگهبانی هم با صدور قرار قانونی بازداشت شده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادی اظهار داشت: خانمی به خاطر اختلاف قدیمی و همچنین تسویه مالی با یکی از پرسنل شرکت نفت به منزل ایشان می‌رود. این خانم که همراه خود مواد آتش‌زا و مقداری اسید نیز داشته است در ابتدای درگیری با اهالی خانه از تیزبر به عنوان تهدید استفاده کرده است. موضوعی که «بهاره» در فیلمی که توسط همین خبرگزاری‌ها و صدا و سیما منتشر شد، گفت: تیزبر را زمانی استفاده کرده که پسر خانواده قصد داشته او را از خودرو و هنگام فرار پیاده کند. رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه برادر این خانم نیز توسط این فرد توصیه به اشتغال داشته و به تازگی اخراج شده و این موضوع نیز از موضوعات درگیری بوده است، افزود: در این درگیری خانم صاحبخانه نیز متقابلا این خانم را مجروح کرده است که اقدامات قضایی در مورد طرفین صورت گرفته است.

خانواده مورد حمله توسط دختر آبادانی چه گفتند؟

 روایت خانواده‌ای که «بهاره» به خانه آنها رفته آمده است: «به محض اینکه زنگ در خانه را زد با چاقو زیر گلوی بچه‌ها گذاشت و دست پسرم را زخمی کرد. با شوکر در خانه می‌چرخید و طلب پول و دلار و طلا می‌کرد. اسید و تینر و چاقو همراهش بود و می‌گفت انتخاب کنید چطور شما را بزنم. من مادرم و نمی‌توانستم شاهد به خطر افتادن جان بچه هایم باشم.»

در فاصله انتشار ویدیوی اول که دختر آبادان در آن با چهره‌ خونین دیده می‌شود تاکنون و در حالی که چند ویدیوی دیگر حتی از صدا و سیما منتشر شد وکلایی اظهار آمادگی کردند که حاضرند وکالت «بهاره» را برعهده بگیرند. بابک پاک‌نیا وکیل دادگستری یکی از آنهاست. او گفته بنا به درخواست «بهاره چشم‌براه»، چندین وکیل، به ویژه از میان وکلای زن «در حوزه قضایی آبادان» برای کمک به این پرونده اعلام آمادگی کرده‌اند.در ویدیویی که از زنی با چهره مات ‌شده منتشر شده به نظر می‌رسد همین بهاره باشدکه با دوربین صحبت می‌کند او گفته است: «کارم را قانونی پیگیری می‌کنم» و «به رسانه‌های خارجی ارتباطی ندارد و تمام شایعات آنها واقعیت ندارد؛ مردم توجه نکنند.»


اگر به گفته فرماندار آبادان به آنچه شبکه‌های اجتماعی می‌گویند توجه نکنیم در شایعه‌هایی که نزد مردم بیان می‌شود نکاتی هست. نکاتی که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند نشانه‌هایی می‌شوند از چیزی که می‌توانست جلوی وقوع این حادثه را بگیرد. اگر شرکت پالایش نفت آبادان و منابع انسانی یا حراست آن در زمانی که «بهاره» کارمند آقای «ن» صاحبخانه محل مورد حمله، رییس آن بود مراقبت بیشتری به خرج داده بود امروز یکی از دلایلی که به وقوع کوی «بریم» آبادان و انتشار فیلم آن منجر شد، دست نمی‌داد. بنابراین به‌ نظر می‌رسد اگر آن طور که دستگاه قضایی توضیح داد شکایتی مبنی بر سرقت اموال توسط بهاره مطرح شده بود به آن به درستی رسیدگی می‌شد شاید ریشه وقوع این حادثه می‌خشکید. به هر حال آنچه در آخرین روز مهر ۹۹ شاهدش بودیم بی‌توجهی به آتشی زیرخاکستر بوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 620285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟