سیر تا پیاز ماجرای مرگ مهرداد سپهری جوان مشهدی هنگام بازداشت توسط پلیس + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 14.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12

به گزارش رکنا ، ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک مامور نیروی انتظامی در مشهد، مردی را در ملاء عام دستگیر و با او برخورد سخت و آزار دهنده می‌کند که این اتفاق باعث مرگ مهرداد سپهری و واکنش کاربران مجازی شده است.

انتشار ویدیویی از درگیری بین مرد جوان مشهدی و مامور کلانتری در شهرک حجت مشهد در روز 27 مهرماه امسال در فضای مجازی خبرساز شده است چرا که ادعا می شود این درگیری باعث کشته شدن مهرداد سپهری شده است.


ماجرای مرگ مهرداد سپهری در مشهد

پیشتر معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفته بود: چند روز پیش در جریان یک نزاع خانوادگی در این شهر از پلیس برای خاتمه دادن به این درگیری تقاضای کمک شده که این مداخله به مرگ مردی جوان منجر شده است.

این نزاع خانوادگی و درگیری بین مرد جوان و پدر زن وی روی داده بود و پس از آن خانواده از پلیس تقاضا کرده بود که برای خاتمه دادن به این درگیری مداخله کند. پس از حضور پلیس در محل، مرد جوان که معتاد به مواد مخدر بوده است حین انتقال از محل با پلیس نیز درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ وی می‌شود.

در همین حال ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک مامور نیروی انتظامی در مشهد، مردی را در شهرک حجت آزار می‌دهد.


واکنش پلیس به مرگ مهرداد سپهری

صبح امروز فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات ویژه پیرامون مرگ مهرداد سپهری مرد جوان مشهدی که گفته می‌شود در درگیری با پلیس جان باخته با انجام تحقیقات از مامور پلیس ادامه دارد و دستور ویژه در این خصوص صادر شده است.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: در پی ارسال گزارش مرگ مردی جوان و انتشار تصاویری از زمان دستگیری متهم با ادعای مسمومیت بر اثر اسپری فلفل در شبکه‌های معاند، به محض دریافت گزارش و قبل از انتشار تصاویر مربوط به این واقعه از رسانه‌ها، دستورات ویژه به رییس بازرسی پلیس استان برای پیگیری سریع پرونده و روشن شدن چرایی و علت آن صادر و تحقیقات با احضار مامور انتظامی آغاز شد.

وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه ادامه داد: موضوع به صورت ویژه بررسی و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
واکنش دادستانی مشهد به مرگ جوان مشهدی

دادستان نظامی استان خراسان رضوی نیز دیشب در خبری از تشکیل پرونده‌ای درخصوص مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.

جزئیات گفته نشده درباره درگذشت مهرداد سپهری از زبان بازپرس مشهدی

قاضی احمدی‌نژاد گفت:خود خانواده می‌گفتند کتک‌کاری کردند و علاوه بر خانواده همسرش افرادی از محل هم او را می‌زدند چرا که آدمی بوده که فحاشی می‌کرده و روی اعصاب مردم و ماموران بوده است.
نمی‌توان کار ماموران را توجیه کرد اما طوری رفتار می‌کرده که شوکر هم پرتابی نبوده و خیلی جاها دارد او را می‌ترساند چون می‌بینیم بعد از شوکر زدن، فرد بدون هیچ اظهار درد و تالمی می‌نشیند با این حال موضع ماموران هم قابل توجیه نیست و همه این مسائل در گرو بررسی است.
خانواده همسرش می‌گفتند او مواد مخدر شیشه مصرف کرده و آمده شیشه‌ها را شکسته و فحاشی کرده است و مردم هم به همین دلیل به پلیس اطلاع دادند تا او را مهار کند.
پزشکی قانونی باید علت مرگ را تعیین کند.
من چیزی که پزشکی قانونی بگوید اثر گاز فلفل در ریه او پیدا کرده است متوجه نشدم و پزشکی قانونی به این سرعت نمی‌تواند بگوید و باید نمونه برداری شود و در آزمایشگاه بررسی شود.

واکنش معاون فرماندار مشهد به ماجرای مرگ مهرداد سپهری: با کسی که در مقابل مامور قانون بایستد باید برخورد شود/ اگر پلیس این کار را نمی‌کرد، امکان داشت اتفاقات دیگری رخ دهد

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد گفت:علت فوت این جوان در دست بررسی بوده و علت مرگ او مشخص نیست.
این مرد جوان با خانواده خود درگیری داشته با پلیس نیز به همین شکل درگیر می‌شود.
وقتی کسی در مقابل مامور قانون بایستد باید با او برخورد شود.علت اصلی درگیری پلیس با این فرد، درگیری او با پلیس و اعتیادش بوده است.
پلیس در آن‌جا از تجهیزاتی که داشته، استفاده کرده است.وقتی فرد مقاومت کند و با پلیس درگیر شود، بالاخره باید پلیس از وسایل خود استفاده کند.اگر پلیس این کار را انجام نمی‌داد، امکان داشت که اتفاق‌های دیگری رخ بدهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سپهری مشهد

کدخبر: 619912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟