اعدام یک زن پس از 70 سال

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک زن را که به قتل محکوم شده با تزریق کشنده در 8 دسامبر اعدام خواهد کرد، این در حالی است که وکلای وی معتقدند او از بیماری روانی رنج می‌برد.
به گزارش رکنا ،  وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد قصد دارد یک زن را با تزریق کشنده، در ۸ دسامبر (۱۸ آذر) اعدام کند.

به گزارش «دویچه وله»، اعدام «لیزا مونتگومری» در ایالت ایندیانا که به انجام قتل در سال ۲۰۰۴ محکوم است، اولین اعدام فدرال یک زن بعد از ۷۰ سال محسوب می‌شود. او همچنین نهمین فردی است که از ماه ژوئیه در آمریکا اعدام می‌شود.

«بانی هدی» آخرین زنی بود که دولت آمریکا حکم اعدام را برای مجازات او اجرا کرد. اعدام او در سال ۱۹۵۳ از طریق گازگرفتگی انجام شد.

اولین اعدام فدرال یک زن در آمریکا بعد از 70 سال

یک دادگاه منطقه‌ای در سال ۲۰۰۷ مونتگومری را به دلیل قتل یک زن باردار در سال ۲۰۰۴ به اعدام محکوم کرد؛این در حالی است که وکلای وی معتقدند او هنگام قتل دچار اختلال هذیان (از نشانه‌های جنون و روان‌پریشی) بوده است.

«کلی هنری»، وکیل مونتگومری در همین خصوص گفت او نباید اعدام شود زیرا دچار بیماری روانی است و در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او اعدام این زن را بی‌عدالتی خواند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 617114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟