بازداشت مرد شیطان صفت در شیراز / او برای رئیس شرکت نقشه داشت

شیطان صفت/ به گزراش رکنا، سرهنگ حشمت سلیمانی، در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی که رئیس یکی از شرکت‌های خصوصی در شیراز بود با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا، مدعی دریافت پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ بود که در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی‌ اش، درخواست واریز مبلغ 5 میلیارد ریال از او را داشت.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود کردند و با به‌ کارگیری ترفند های فنی و پلیسی، موفق شدند فرد اخاذ را شناسایی کنند و با هماهنگی مراجع قضایی در یک اقدام غافلگیرانه آن را یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

دستگیری اخاذ 3 میلیاردی در شیراز

این مقام انتظامی گفت: متهم که همکار شاکی در آن شرکت بود در بازجویی‌ اولیه عنوان کرد که به علت اختلافات حسابی که با وی داشتم ضمن تهدید به انتشار اطلاعات شخصی وی، تاکنون مبلغ 3 میلیارد ریال از او اخاذی کرده ام.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: هرگونه رد و بدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هرگونه ارتباط و ردوبدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به یک فاجعه و آبروریزی شود، بنابراین مراقب ارتباطات در این فضا باشید؛ ضمناً کاربران می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟