پول های کثیف محمد امامی در حساب بازیگران سرشناس ایرانی / قتل وکیل در پرونده جنجالی امامی + فیلم
حجم ویدیو: 10.95M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

پرونده محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد و تعدادی از اعضای شبکه همکار با وی، مدتی است به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی در حال رسیدگی است.

محمد امامی از متهمان اصلی پرونده بانک سرمایه به شمار می رود که براساس آنچه در جلسات محاکمه هادی رضوی، حسین هدایتی و احسان دلاویز عنوان شده وی نقش مهمی در پرداخت های بدون حساب و کتاب به بسیاری از افراد داشته است.
بنابراین گزارش ، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد امامی از متهمان پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی روز گذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

وکیلی که در تحقیقات پرونده امامی به قتل رسید

به گزارش رکنا ، رسول قهرمانی نماینده دادستان دراین جلسه دادگاه گفت : بخشی از پولها به حساب یک خانم بازیگر سینما که هیچ قراردادی نداشته رفته و به حساب‌های بازیگران متعدد سینمایی که هیچ قراردادی با آقای امامی نداشتند واریز شده است‌.
با حضور در جایگاه به دفاع از کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: این تیم فساد آنقدر پیچیده رفتار کرده بود که برخی از متهمان بی‌بضاعت بودند و شبکه فساد نگران بود که این افراد، چون به جایی وصل نیستند پس از دستگیری افشاگری کنند.
وی افزود: به همین جهت برخی افراد را از جمله پرویز نسترن تهرانی که یک پیک موتوری بود و بر اساس ردیابی‌ها متوجه شدیم که آنها از کشور خارج کردند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ پرویز نسترن تهرانی از مرز عراق وارد کشور شد و پس از دو ماه او را دستگیر کردیم و متوجه شدیم که او هیچ کاره بوده و صرفاً از حساب‌های او استفاده می‌شده و نکته جالب‌تر اینکه هنگامی که او به کشور بازگشت امضایی از او گرفتند تا برایش وکیل بگیرند، درحالی‌که او هیچ پولی نداشت.

قهرمانی در خصوص این فرد توضیح داد: پس از رصدها ما متوجه شدیم که انها به او قول دادند اگر روزی قرار شد تا این فرد دستگیر شود، برای او وکیل بگیرند.
نماینده دادستان در واکنش به سخنان وکیل خطاب به وی گفت: ما به شما هم اعتماد نداشتیم. شما وکیل بانک سرمایه بودید و اکنون علیه بانک سرمایه هستید.
قهرمانی گفت: در بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت توسعه ساختمان اقدامات مجرمانه بسیار رخ داده است. یکی از شرکت‌های امامی «سون قشم» بوده است که در سال ۹۲ امامی سهامدار این شرکت می‌شود و شرکت درخواست ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد و درخواست این تسهیلات مستقیماً به آقای بخشایش داده شده و سال ۹۱ آقای امامی مشاور آقای بخشایش بوده است.
وی با بیان اینکه رویه قانونی به هیچ عنوان رعایت نشده است، گفت: روند تسهیلات این است که درخواست باید ابتدا به شعبه داده شود، اما اینجا ابتدا درخواست به بخشایش داده شده و مانی رهبر اعلام کرده که شعبه پرداخت کند و نهایتاً ۵۰ میلیارد تومان پول و تسهیلات به شرکت پرداخت شده است.
قهرمانی گفت: ۵ میلیارد تومان مسدودی هادی رضوی وارد حساب امامی شده است. بنا بود که پول از شعبه قشم پرداخت شود اما چون کد از بانک مرکزی نداشته، آقایان فرصت را غنیمت می‌شمارند تا تسهیلات از شعبه اسکان تهران داده شود و این شعبه کلید رمز رسیدن به موارد مختلف است و آقای امامی خودش مدیر شعبه بوده و تمام اعضای بانک را چیده بود.
نماینده دادستان گفت: شرکت برای درخواست تسهیلات باید یک موجودی داشته باشد، اما شرکت آقای امامی در روز دریافت تسهیلات افتتاح حساب کرده و گردش مالی نداشته است.
با فاکتور صوری برای آقای امامی ضمانت نامه صادر کرده‌اند. آقای وکیل می‌خواهد مبالغه کند و می‌گوید بانک سرمایه بخشی از سرمایه را مسدود کرده و آقای امامی موظف بود برای شرکت ۵ میلیارد مسدودی بگذارد که آن را رضوی برای او تأمین کرده بود و باید ۴۰ میلیارد تومان وثیقه می‌گذاشت، آقای امامی روز دریافت تسهیلات نامه می‌زند که ملکی را به عنوان ۴۰ درصد وثیقه به بانک خواهد داد.

پول بادآورده محمد امامی به جیب چه کسانی رفت؟

نکته دیگری که در این جلسه از دادگاه ازسوی نماینده دادستان مطرح شد، پول‌های پرداختی امامی به برخی چهره‌های شاخص بود. به‌گفته رسول قهرمانی امامی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرد و هنگام اخذ تسهیلات می‌گوید قصد احداث پتروشیمی و پالایشگاه را دارم اما آنها را در موارد دیگری صرف می‌کند. بنابر توضیحات نماینده دادستان، بخشی از این تسهیلات پول هادی رضوی پرداخت شد؛ بخشی از آنها به نام یک مدیر تولید شبکه نمایش خانگی شد؛ بخشی از آن به حساب دختر ۱۴ ساله یکی از متهمان رفت؛ بخشی از این تسهیلات به حساب شخصی یک هنرپیشه شاخص کشور واریز شد؛ بخشی از آن به حساب حمیدرضا شیرخان یکی از متهمان همین پرونده رفت؛ بخشی از آن تسهیلات در قسمت‌های مختلف به حساب حمید حاجیان واریز شد؛ وکیلی که در حین تحقیقات ما کشته شده و پرونده قتل او هم در دست بررسی است؛ بخشی از این تسهیلات به حساب یک خانم بازیگر سینما رفت که هیچ قراردادی هم در زمینه ایفای نقش در فیلم با امامی نداشت؛ بخشی از آن به حساب بازیگران زن و مرد متعدد رفته که قراردادی با امامی ندارند؛ بخشی از این تسهیلات به حساب خانم" ف "رفته که در یک آژانس تمامی بلیت‌های سفرهای خارج کشور امامی را تأمین می‌کرد؛ بخشی از آن تسهیلات به حساب داماد خانواده امامی آقای محمدحسن زرین اقبال رفت.

امامی به حساب یک زن بازیگر و هنرپیشگان سرشناس پول واریز کرد

پس از دفاعیات نماینده دادستان تهران قاضی مسعودی مقام گفت: ادامه جلسه دادگاه به فردا -دوشنبه -موکول می‌شود.

قاتل حمید حاجیان وکیل سرشناس تهرانی کیست؟

پرونده ای که در آن پلیس از قاتل هیچ سرنخی به دست نیاورده و تحقیقات پلیس با گذشت ماه ها تجسس به بن بست رسیده و هنوز عامل جنایت و انگیزه آن مشخص نشده است.

کلید این پرونده ساعت 11 شامگاه چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 98 با صدای شلیک چند گلوله در پارکینگ ساختمانی در خیابان کامرانیه زده شد و وقتی منشی دفتر وکیل پایه یک دادگستری از دفتر خارج و به پارکینگ ساختمان رفت با پیکر های خونین حمید حاجیان و موکلش که زن جوانی است روبرو شد.

بدین ترتیب تیم های پلیسی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و تیم پزشکی با حضور در محل متوجه شدند زن جوان که هدف گلوله قرار گرفته زنده است و خیلی زود این زن جوان به بیمارستان منتقل شد و بررسی ها نشان از آن داشت که حمید حاجیان از ناحیه سر، شکم و پا هدف گلوله قرار گرفته است.

تجسس ها نشان از آن داشت که حمید حاجیان و موکلش وقتی از دفتر کار خارج شده و به پارکینگ ساختمان شماره 16 می روند ناگهان از پشت سر مردی نقابدار اقدام به تیراندازی به سمت وی و موکلش می کند که در صحنه جرم 8 پوکه به دست آمد و ماموران وقتی برای رسیدن به نخستین سرنخ به سراغ دوربین های مداربسته رفتند مشخص شد که دوربین ها خراب بوده و از کار افتاده است و هیچ تصویری از صحنه جنایت ضبط نشده است.


حمید حاجیان کیست؟

حمید حاجیان در برخی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی وکیل بوده یا اسمی از او در جلسه مفسدان اقتصادی در دادگاه آورده شده است و تیم پلیسی از همان ابتدا احتمال داد قتل او مرتبط با این پرونده‌ها باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حمید حاجیان وکیل پایه یک دادگستری - قتل

 

کدخبر: 615193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟