مرگ تلخ 2 برادر جوان تهرانی / آنها زنده زنده دفن شدند + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 10.11M | مدت زمان ویدیو: 00:01:15

پیدا شدن جسد ۲ برادر ۱۸ و ۲۶ ساله در محل ریزش ساختمان فرسوده در خیابان فلاح تهران، پرونده ریزش مرگبار آوار ساختمانی را بست.

به گزارش رکنا ، ساعت دو نیمه شب ماموران عملیات ویژه آتش‌نشانی بالاخره موفق شدند اجساد نگهبانان پروژه در حال ساخت را پس از گذشت ۲۰ ساعت از زیر آوار بیرون بکشند.

به گفته شاهدان ماجرا این دو برادر برای نجات سگ‌های نگهبان پروژه که داخل اتاقک نگهبانی بوده‌اند، رفته‌اند و متاسفانه با ریزش ضلع شرقی محل گودبرداری این پروژه ۱۵ طبقه به کام مرگ کشیده شده‌اند.

ماجرای مرگ تلخ دو برادر در حادثه منطقه فلاح

ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه جمعه گذشته با احتمال ریزش یک ساختمان قدیمی در خیابان فلاح تهران، آتش‌نشانان خود را به محل حادثه می‌رسانند. زمینی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع که قرار است به یک مجتمع درمانی تبدیل شود در مرحله گودبرداری قرار دارد. با فرو ریختن یک ساختمان قدیمی در مجاورت این پروژه در حال ساخت، اتاقک نگهبانی هم تخریب می‌شود و دو جوان زیر چندین تن آوار می‌مانند.

ماموران آتش نشانی با اعلام کمک از واحدهای دیگر با همه امکانات خود برای یافتن این دو برادر و بنابر ادعای کارفرما، دو کارگر افغان دیگر وارد عمل می‌شوند. هنگام تجسس ساختمان دیگری هم فرو می‌ریزد و کار را برای تیم‌های تجسس آتش‌نشانی، پلیس و هلال احمر سخت و سخت‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه احتمال فرو ریختن ساختمان‌های دیگر هم می‌رفت، آتش‌نشانی از ساکنان ۴ ساختمان دیگر که در مجاورت این گود ۲۵ متری هستند، خواست تا سریعا خانه‌هایشان را ترک کنند.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی که فرماندهی محل حادثه را برعهده داشت در تشریح کامل‌تر این حادثه و عملیات تجسس به ما می‌گوید: در محل حادثه یک زمین به عمق ۲۵ متر گودبراری شده و در مجاورت یک ساختمان دو طبقه قدیمی قرار گرفته بود و در حدود ساعت ۹ صبح جمعه با ریزش اولیه بخش‌هایی از ساختمان همراه شد.

با توجه به احتمال ریسک بالا و بروز خطرات بیشتر، نیروهای عملیات به سرعت ساختمان را بررسی کرده و همه افراد را از محل حادثه دور کردند و با کشیدن نوار احتیاط مانع تجمع افراد در این محدوده شدند.

متاسفانه دو برادر ۱۸ و ۲۶ ساله‌ای که در ملک گود برداری شده به عنوان کارگر و نگهبان مشغول به کار بودند، علیرغم هشدار و ممانعت آتش نشانان، برای خارج کردن سگ‌هایشان به داخل اتاقک کارگری همجوار ملک فروریخته وارد شدند و همزمان با وارد شدن آنها، متاسفانه آوار دوم ساختمان و نشست زمین و تخریب ملک دو طبقه رخ داد و هر دو برادر به یکباره به زیر خروارها خاک فرورفتند.»

وی در ادامه افزود: «آتش نشانان با بکارگیری بیل مکانیکی بخشی از ساختمان را که نیمه آوار شده بود، تخریب و با کمک جرثقیل، آوار را خارج و به محل دیگری منتقل کردند و بیل مکانیکی ویژه را به عمق ۲۳ متری زمین و محدوده احتمالی وجود دو کارگر فرستادند و با توجه به حاضر شدن عوامل هلال احمر و سگ های زنده یاب در نهایت اجساد دو کارگر را در محدوده پیش بینی شده و ساعت ۳ بامداد یافتند.»

اما سرنوشت دو کارگر افغان دیگر که گفته‌ می‌شد در اتاقک نگهبانی بوده‌اند چه شد؟ چند ساعت بعد از این ماجرا اطلاعاتی به دست آتش‌نشانان و پلیس رسید که این دو کارگر افغان پیش از ریزش ساختمان خود را نجات داده‌اند و با توجه با اینکه موبایل‌هایشان داخل اتاقک بوده و بر اثر ریزش آنتن آنها قطع شده است تصور شده که آنها هم زیر آوار مانده‌اند.

با یافتن ردی از زنده بودن این دو کارگر، پرونده غم‌انگیز ریزش آوار در محل گودبرداری میدان مقدم تهران با مرگ دو برادر جوان بسته شد.

کشف جنازه 2 برادر از زیر آوار در منطقه فلاح

با کشف اجساد دو برادر، کار آتش‌نشانان در محل حادثه تمام شد و تنها نوارهای زردرنگی که دو تا دور محل حادثه کشیده شده خطر را به آنهایی که همچنان کنجکاوند که عمق گودبرداری را ببینند، گوشزد می‌کند!

برای رسیدن به محل حادثه باید از ابتدای خیابان قلعه‌مرغی یک کیلومتر را پیاده رفت چراکه پلیس راهنمایی و رانندگی خیابان را بسته است تا تردد را به کمترین حد برساند. بولدوزر و جرثقیل‌های زردرنگ دقیقا کنار محل حادثه از دور پیدا هستند. این اتفاق هنوز هم بعد از ۳۶ ساعت برای مردم تازگی دارد. آنها از این حادثه برای هم تعریف می‌کنند.

وحید شبان ۳۵ ساله یکی از اهالی خیابان شهسوار جنوبی که خانه‌شان چند کوچه با محل حادثه فاصله دارد از این حادثه می‌گوید: «ساعت ۷ صبح صدای آژیر ماشین‌های نشانی همه را از خواب بیدار کرد. رفتم سر کوچه و دیدم قیامت است. پلیس و آتش‌نشانی میدان مقدم جمع شده‌اند. جلوتر که رفتم یکدفعه ساختمان دو طبقه‌ای که کنار پروژه بود فرو ریخت و همه جا را گرد و خاک گرفت. ریزش این ساختمان باعث شد مردم بیشتری برای تماشای این صحنه دور این محل گودبرداری جمع شوند.»

منصور عباسپور، یکی از کسبه این محله هم درباره این حادثه عنوان می‌کند: «می‌گویند می‌خواهند ساختمان ۱۵ طبقه‌ای بسازند، ۶ طبقه زیر زمین و ۹ طبقه روی زمین. ۲۵ متر هم گودبرداری کرده‌اند ولی خاک اینجا سست است، این را همه می‌دانند. خب با این وجود و اینکه ساختمان کهنه ساختی که سرپا ماندش تا دیروز هم شبیه به معجزه بوده معلوم است وقتی کنار این گود باشد فرو می‌ریزد. باید پیش از این اتفاق شهرداری و آتش‌نشانی به صاحب ملک اخطار می‌دادند و از طرفی باید این موضوع را هم پیگیری کرد که چه کسی مجوز ساخت ساختمان ۱۵ طبقه را در این منطقه داده در حالیکه بلندترین ساختمان در این حوالی ۶ طبقه است!»

آتش‌نشانی چند ده متر مانده به محل حادثه را با نوار زردرنگ بسته است. بخشی از خیابان شهسوار جنوبی به خاطر این ریزش ناایمن شده و احتمال دارد در صورت تردد با ماشین اتفاق بدتری هم بیفتد.

مهدی ثنایی یکی از فعالان رسانه‌ای منطقه فلاح هم با اشاره به اینکه تا بازگشت شرایط عادی به این محله و ایمن شدن محل حادثه چند روزی زمان نیاز است، افزود: «این اتفاق زنگ خطر را مسئولان منطقه به صدا درآورده که برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باید نظارت‌شان را بسیار جدی‌تر کنند. باید هنگام گودبرداری خاک را بررسی می‌کردند چراکه سست بودن خاک محل گودبرداری و ساختمان‌های مجاور دلیل اصلی این اتفاق است.»

به گفته ثنایی یک مغازه و دو ساختمان در حادثه روز گذشته تخریب شده‌اند و ۴ ساختمان هم به خاطر مجاورت محا حادثه و پیگیری از حوادث احتمالی تخلیه شده‌اند.

تابلوی بزرگ زردرنگی مقابل گودبرداری هنوز هم محکم سرجایش ایستاده. روی آن مشخصات مهندس ناظر، سازنده و مجری پروژه، کارفرمایان و تعداد طبقات نوشته شده. مشخصاتی که باید پاسخگوی ابعاد این حادثه باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟