توبه نامه مهدی تپل پذیرفته نشد / او اعدام می شود   + عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، 8 اسفند سال91 مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران در جریان دستبرد به یک طلافروشی حوالی مشیریه تهران قرار گرفتند و تحقیقات نشان می‌داد که 3 سارق نقابدار با کلاه کاسکت صورت هایشان را پوشانده و وارد طلافروشی شده و پس از تهدید با اسلحه و شلیک چند تیرهوایی دست به سرقت زده‌اند.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سارقان مسلح آغاز شده بود که گزارش 2 سرقت مسلحانه دیگر از 2 طلافروشی حوالی منطقه شوش و فلاح به پلیس اعلام شد و سارقان در یکی از این سرقت‌ها 9 کیلو طلا دزدیده و طلافروش را به ضرب گلوله مجروح کرده بودند.

کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند پاتوق متهمان را در شرق و جنوب تهران شناسایی کنند و 10 اسفند‌ماه سال91 هر 3عضو این گروه مسلحانه را دستگیر کردند و اعضای این باند، مهدی 36 ساله را که به‌ خاطر وزن زیادش به مهدی تپل معروف بود و جعفر 41ساله و عباس 30ساله بودند دستگیر واز مخفیگاه آنها 2 تفنگ کلاشینکف ، 5 خشاب، 2 کلت کمری، یک‌ تفنگ جنگی از نوع برنو، 3عدد مین جنگی، صدها تیر و... کشف شد.

اعضای این گروه خشن سابقه‌دار بودند و بررسی‌ها نشان می‌‌داد که پیش از این به اتهام سرقت منزل، حمل مواد و کیف‌قاپی نیز دستگیر شده و به زندان افتاده بودند. در ادامه تحقیق از متهمان مشخص شد که آنها نقشه سرقت از یک صرافی در خیابان کریمخان را نیز در سر داشتند اما پیش از اجرای آن دستگیر شدند. علاوه بر این راز سرقت دیگری که این گروه در منطقه ابوذر مرتکب شده بودند فاش شد. در جریان آن سرقت، اعضای این باند به زنی جوان که 116سکه طلا خریده بود حمله کرده و سکه‌های او را سرقت کرده بودند.

حکم اعدام تایید شد

با اعتراف متهمان و تکمیل تحقیقات، قاضی جنایی پایتخت با توجه به سرقت‌های خشن این باند برای متهمان درخواست محاربه کرد و پرونده را به دادگاه انقلاب تهران فرستاد. به این ترتیب آنها به اتهام محاربه محاکمه شدند و قاضی دادگاه، مهدی سرکرده باند را به اعدام در ملأعام محکوم کرد.

روز 2 دی ماه سال 94 قرار بود حکم اعدام مهدی تپل به اجرا در بیاید که این متهم قبل از اعدام توبه نامه ای نوشت و همین باعث شد تا حکم متوقف شود و توبه نامه او مورد بررسی قرار گرفت اما پذیرفته نشد و بعد از گذشت 8 سال از دستگیری دزدان مسلح، پرونده مهدی به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای حکم اعدام فراهم شود.

مهدی بار دیگر توبه نامه ای 5 صفحه ای نوشت و در آن تقاضای عفو و بخشش کرد تا از مجازات مرگ رهایی یابد و از زندان آزاد شود. در این شرایط توبه‌ نامه متهم به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

توبه سارق مسلح برای رهایی از اعدام

مهدی چندی قبل وقتی در دادسرای جنایی تهران پیش ‌روی دادیار اجرای احکام قرار گرفت و فهمید که قرار است به‌زودی اعدام شود به گریه افتاد و باز هم درخواست عفو و بخشش کرد. او گفت که تنها آرزویش آزادی از زندان است تا بتواند برای تنها دخترش پدری کند.

مهدی در خصوص توبه نامه اش گفت: باور کنید توبه‌ام واقعی است و حاضرم تعهد بدهم که اگر آزاد شوم، حتی از چراغ قرمز هم رد نشوم. در این 8 سال که در زندان بودم حتی یک مورد دعوا هم نداشتم. هر یک روز زندان هزار سال می‌گذرد. بار قبلی توبه نامه نوشتم و حکم را متوقف کردند، تصور می‌کردم که مرا می‌بخشند. من دلم نمی‌خواهد بمیرم. دوست دارم آزاد شوم و پیش خانواده‌ام برگردم. برای دخترم پدری کنم و در کنار خانواده‌ام باشم.

وی افزود: 13 ساله است و دلم می‌خواهد کنارش باشم و سال‌هایی را که نبودم جبران کنم. دفعه قبلی که توبه نامه نوشتم، 2روز قبل از اجرای حکمم بود. تولد امام زمان بود و از خدا خواستم که توبه‌نامه‌ام را بپذیرند و حکم را اجرا نکنند. نمی‌دانید چه حس و حال بدی داشتم از اینکه قرار بود حکمم اجرا شود. شب قبلش خانواده‌ام برای آخرین دیدار به ملاقاتم آمدند. با این حال امیدوار بودم تا اینکه خبر خوب را دادند و گفتند حکمت متوقف شده است. همه زندانی‌ها خوشحال شدند. حالا هم امیدوارم. توبه‌نامه‌ام 5صفحه است. خواهش و التماس کردم که مرا عفو کنند. از آنها خواستم به‌خاطر دخترم مرا ببخشند. برایشان نوشتم که این چند سال آدم خوبی در زندان بوده‌ام و کسی را اذیت نکرده‌ام.

مهدی تپل ادامه داد: حاضرم تعهد بدهم. هرکاری بگویند انجام می‌دهم و اگر آزاد شوم از تهران می‌روم. می‌روم شهرستان و کشاورزی می‌کنم. فقط خانواده‌ام کنارم باشند برایم کافیست.

مهدی که یک موتور سوار حرفه ای است عنوان کرد: من موتورسوار حرفه‌ای هستم و کسی به پای من نمی‌رسد. در سرقت‌ها اسلحه دستم بود. اسلحه که داشتم دیگر مهم نبود که وزنم چقدر است در آن زمان خیلی مغرور بودم اما حالا واقعا از کارهایی که انجام دادم پشیمانم و آرزویم این است که توبه نامه‌ام را بپذیرند.

مهدی تپل در لیست اعدام

توبه نامه مهدی بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و درخواست عفو و بخشودگی او پذیرفته نشده و نام او در لیست اعدامی ها قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟