مردان و زنان 2 همسایه یکدیگر را لت و پار کردند / جوان مشهدی کشته شد

به گزارش رکنا ، هر چهارتایشان را اواخر شب به بیمارستان انتقال دادند. می گفتند پدر و مادر و پسر و دختر هستند. پسر اما وضعیت خوبی نداشت و نبضش به شماره افتاده بود. جای سالمی در نیم تنه بالایش نداشت و زخم های عمیقی روی دست ها، کتف، سینه، شکم و پشتش بود که خون ریزی شدیدی داشت. با وجود تلاش های کادر درمانی بیمارستان، او عمرش به دنیا نماند و جان سپرد.

پدر و مادر و خواهرش اما وضعیت خوبی داشتند. گرچه چند زخم عمیق برداشته بودند اما جراحات کاری نبود. بعد از مرگ جوان بیست وپنج ساله سالن اورژانس بیمارستان مهرگان مشهد پر شد از کادر پزشکی و پرستار و مأموران سبزپوش پلیس که برای بررسی این ماجرا آمده بودند.

گزارش های اولیه کادر درمانی اورژانس بیمارستان از ضربات چاقوی بزرگ یا قمه حکایت داشت که همین امر موجب مرگ پسر این خانواده چهارنفره شده بود. مأموران کلانتری قاسم آباد پس از اخذ شرح مختصری از گزارش های پزشکی با طرح فرضیه قتل موضوع را به قاضی جنایی دادسرا اعلام کردند. با حضور بازپرس علی اکبر احمدی نژاد و تیم کارآگاهان پلیس آگاهی در محل بیمارستان تحقیقات ابتدایی این پرونده جنایی آغاز شد.

قاتل از بستگان مرد همسایه است

پدر خانواده اما هنوز خبری از فوت فرزندش نداشت. او در تشریح جزئیات این ماجرا که ابعاد مبهمی داشت به قاضی احمدی نژاد گفت: «سر مسئله آنتن ماهواره و اختلافات قبلی با همسایه مان بگومگو کردیم. مداخله خانواده موجب شد تا او به دو تن از بستگانش زنگ بزند و همین موضوع درگیری لفظی ما را به نزاع تبدیل کرد. ضارب که از بستگان همسایه مان است با قمه ضربات زیادی به پسرم زد و بعد هم به سمت من، همسر و دخترم حمله کرد و ضرباتی به دست ها و بازوهایمان زد. به محض حضور پلیس همه سه نفرشان پا به فرار گذاشتند. اورژانس ما را به بیمارستان آورد و خبری از اعضای خانواده ام ندارم.»

مادر مقتول هم که از ناحیه بازو دچار جراحت شده بود در اظهاراتش ضمن تایید حرف های شوهرش به قاضی پرونده گفت که ضارب قمه در دست داشته و ضربات وحشیانه ای به پسرش زده که با دخالت او و شوهرش متهم آن ها را هم با قمه زده است.

دختر خانواده که 16 سال داشت و از این صحنه دل خراش حسابی شوکه شده بود مدعی شد که دعوای پدرش با همسایه لفظی بوده و به موضوع نصب ماهواره اعتراض داشته است که مرد همسایه 2 نفر از بستگان خود را فراخوانده و درگیری لفظی به جنگی خونین بدل شده است.دختر جوان در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: «قاتل با قمه ای بزرگ به جان برادرم افتاد و در مقابل چشم من و پدر و مادرم ضربات مهلکی به او زد که با حضور ما در صحنه برادرم را رها کرد و به سمت ما حمله ور شد و ضرباتی هم به پدر، مادرم و من زد»

یکی از متهمان در بند قانون

اظهارات خانواده مقتول درباره درگیری شان با مرد همسایه فرضیه جنایت را قوت داد و اظهارات چند نفر از شاهدان ماجرا مهر تاییدی بر این پرونده زد. با مرگ پسر خانواده پرونده جنایی دیگری در شعبه بازپرسی 208 دادسرای ناحیه دو مشهد گشوده شد و در همان دقایق ابتدایی تحقیقات، کارآگاهان پلیس با استفاده از سرنخ هایی که از متهمان به دست آورده بودند یکی از آن ها را شناسایی کردند.

پیگیری های میدانی کارآگاهان پلیس تا صبح ادامه داشت تا اینکه یکی از متهمان دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا منتقل شد. مأموران اداره جنایی پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی در تحقیقات بعدی خود توانستند ردی از 2 متهم دیگر پیدا کنند که تحقیقات برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

نزاع در مجتمع مسکونی در مشهد قتل رقم زد

روز گذشته بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: این حادثه در غروب شنبه بیست و نهم شهریور اتفاق افتاده که پدر مقتول سر یک مشکل که هنوز علت دقیق آن مشخص نیست با همسایه سی وهشت ساله اش در مجتمعی مسکونی در حجاب 93 وارد دعوایی لفظی می شود. با مداخله خانواده این مرد پنجاه وهشت ساله همسایه شان هم 2 نفر از بستگان خود را خبر می کند و زمانی نمی گذرد که این دعوای لفظی به نزاعی خونین بدل می شود.

قاضی علی اکبر احمدی نژاد بیان کرد: یکی از متهمان که حدود 35 تا 40 سال سن دارد با قمه به پسر خانواده حمله و ضرباتی مهلک به او وارد می کند که در این لحظه خانواده مقتول برای دفاع از فرزندشان وارد میدان می شوند اما قاتل به آن ها هم می تازد و با ضربات قمه آن ها را نیز مجروح می کند.

قاضی شعبه 208 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد ادامه داد: به کرات به شهروندان توصیه کرده ایم که برای حل مشکلات و اختلاف هایشان با اعضای خانواده و یا دیگر افراد جامعه از تسویه حساب شخصی جدا خودداری کنند و مشکل خود را از مسیر مراجع قانونی همچون پلیس و دستگاه قضایی پیگیری و حل کنند. علاوه بر این بارها از مردم خواسته شده است که هنگام بروز چنین مشکلاتی بزرگمنشانه با آن برخورد کنند و مشکل خود را به دور از هرگونه جدل با فرد مورد نظر درمیان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 607807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟